معلول شین آبادی بعد از ۱۵ سال درد و رنج راهی بیمارستان شد

به دنبال تهیه گزارشی دردناک از وضعیت زندگی فرد معلولی بنام “محمد حسن زاده” وی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان به بیمارستان روانپزشکی مرکز استان اعزام شد. به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کردپرس، تهیه گزارشی از زندگی سخت و طاقت فرسای فرد معلولی بنام “محمد حسن زاده” ساکن شین آباد پیرانشهر و انشتار […]

به دنبال تهیه گزارشی دردناک از وضعیت زندگی فرد معلولی بنام “محمد حسن زاده” وی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان به بیمارستان روانپزشکی مرکز استان اعزام شد.


به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کردپرس، تهیه گزارشی از زندگی سخت و طاقت فرسای فرد معلولی بنام “محمد حسن زاده” ساکن شین آباد پیرانشهر و انشتار آن در فضای مجازی، باعث شد تا مسئولان بهزیستی شهرستان پیرانشهر در تسریع در روند رسیدگی به وضعیت نامناسب ایشان تمام تلاش خود را بکار گیرند و خوشبختانه با هماهنگی بعمل آمده این فردهم اکنون به بیمارستان روانپزشکی استان منتقل شده است.

فتاح آزور، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیرانشهر ضمن تأئید این موضوع گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران این نهاد در بخش اورژانس اجتماعی و پیگیری و هماهنگی های لازم با مقام قضایی شهرستان دستور انتقال “محمد حسن زاده” به بیمارستان روانپزشکی ارومیه صادر شد.

وی ادامه داد: انتقال این فرد به وسیله آمبولانس بیمارستان پیرانشهر و با دستور مقام قضایی بصورت موقت و صرفا جهت گذراندن دوره درمانی در این بیمارستان می باشد ولی بدون شک پیگیری های بعدی جهت انتقال به مرکز نگهداری بیماران روانی از طریق اداره بهزیستی بصورت رایگان ادامه خواهد داشت.

آزور اضافه کرد: پرونده فرد مذکور در اواخر شهریور سال ۹۷ جهت انتقال به مرکز روانپزشکی استان مورد تأیید قرار گرفته بود اما چون نامبرده تحت قیومیت خواهر خود بود پذیرش رایگان “محمد” در مراکز درمانی عملاً غیر ممکن بود و لذا بخاطر همین موضوع انتقال ایشان تا کنون به تأخیر افتاده بود.

رئیس اداره بهزیستی پیرانشهر در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این موضوع که رسالت اصلی نهاد بزیستی ارائه خدمات و حمایت از چنین افرادی در جامعه می باشد، اظهار داشت: این معلول شین آبادی تا کنون از تمامی خدمات بهزیستی از جمله مستمری ماهیانه، افزایش هزینه معیشت، دفترچه درمانی، کمک موردی در صورت ضرورت و … بهره مند بوده است و در آینده نیز بدون شک این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

وی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: طبق مقررات کشور بیمار روانی شدید بی سرپرست و بی خانمان با دستور مقام قضایی و با تشکیل پرونده در بهزیستی بصورت کاملا رایگان و با یارانه دولتی در مراکز نگهداری بیماران روانی پذیرش و نگهداری می شوند اما این بیمار قبلاً تحت قیومیت اطرافیانش در یکی از روستاهای سردشت بوده است و تقریباً از ۷ سال قبل با اخذ قیمومیت توسط خواهرش نگهداری می شود و اخیراً هم بنا به درخواست خواهرش جهت انتقال به مراکز بیماران روانی پرونده ایشان تشکیل شده است که انشالله به نتیجه نهایی هم خواهد رسید.

انتشار گزارش زندگی “محمد حسن زاده” با عنوان “تلخی سکوت ۱۵ ساله «محمد» روایتگر سالها فقر و رنج و تنهایی” باعث شد تا خوشبختانه روند رفع مشکل این فرد معلول شین آبادی با همکاری نهادهای مربوطه شهرستان از جمله بهزیستی و اورژانس اجتماعی پیرانشهر و مقام قضایی شهرستان با سرعت پیگیری شده و کار انتقال این فرد به بیمارستان روانی مرکز استان که درشرایط بسیار سختی زندگی می کرد، انجام شود و سرانجام این بیمار روانی روز یکشنبه ( ۱۶ دیماه) به بیمارستان روانی مرکز استان منتقل شد.
“عثمان حسن زاده، خبرنگار خبرگزاری کردپرس”