روزانه ۱۰۰ تن زباله در پیرانشهر تولید می شود

انور سعیدی شهردار پیرانشهر گفت: روزانه ۱۰۰ تن زباله در شهر پیرانشهر تولید می شود که به دلیل تعطیلی کارخانه بازیافت زباله، دفن و بازیافت اصولی پسماند پیرانشهر با مشکل روبرو شده است. سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر در جلسه کارگروه پسماند شهرستان پیرانشهر گفت: شهرستان پیرانشهر در سال های اخیر با رشد سریع جمعیت روبرو […]

انور سعیدی شهردار پیرانشهر گفت: روزانه ۱۰۰ تن زباله در شهر پیرانشهر تولید می شود که به دلیل تعطیلی کارخانه بازیافت زباله، دفن و بازیافت اصولی پسماند پیرانشهر با مشکل روبرو شده است.

سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر در جلسه کارگروه پسماند شهرستان پیرانشهر گفت: شهرستان پیرانشهر در سال های اخیر با رشد سریع جمعیت روبرو بوده و میانگین رشد جمعیت در این شهرستان دوبرابر میانگین استانی است و این موضوع موجب ایجاد مشکل درمدیریت پسماند شده و فعال سازی مجدد کارخانه بازیافت برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و دولت آماده ارائه تسهیلات ویژه برای فعالیت مجدد این کارخانه است.

ترابی افزود: در پیرانشهر برای مدیریت پسماند ظرفیت های مناسبی وجود دارد و علاوه بر وجود کارخانه بازیافت، در پیرانشهر نخبگان فراوانی وجود دارد که می توان با حمایت از آن ها مشکلات این بخش را کاهش داد و اخیرا در جلسه کارگروه پسماند از طرح نوجوان پیرانشهری رونمایی شد که در راستای تفکیک زباله از مبدا به شیوه ای نوین ابداع شده است. همچنین با استفاده از توان آقای ابراهیم سیدمحمدی مخترع پیرانشهری که توان خود را بارها در تولید کمباین های نوین نشان داده می توان در راستای تولید تجهیزات نوین بازیافت استفاده کرد.

انور سعیدی شهردار پیرانشهر در ادامه گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله در شهر پیرانشهر تولید می شود که با احتساب زباله های روستایی این میزان به ۱۵۰ تن در روز می رسد که در صورت عدم وجود برنامه ای مناسب برای دفن و بازیافت زباله شاهد مشکلات زیست محیطی در سطح شهرستان خواهیم بود.

سعیدی افزود: شهرداری پیرانشهر برای کاهش اثرات زیست محیطی پسماندها در پیرانشهر، ماکن یابی جدید برای دفن زباله انجام داده است و برای بازیافت زباله ها آماده همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی است که باتوجه به فعالیت قبلی شرکت “کاوشگران صنعت کنکاش” و احداث کارخانه بازیافت، آماده همکاری جهت راه اندازی مجدد این کارخانه است.