برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان پیرانشهر

به گزارش پیرانشهر رووداو امروز (سه‌شنبه) ۴ دی ماه سال جاری جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان پیرانشهر با حضور فرماندار و اعضای شورای آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. در این جلسه مرادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر با اشاره به ریشه‌کن کردن بیسوادی […]

به گزارش پیرانشهر رووداو امروز (سه‌شنبه) ۴ دی ماه سال جاری جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان پیرانشهر با حضور فرماندار و اعضای شورای آموزش و پرورش در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مرادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر با اشاره به ریشه‌کن کردن بیسوادی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان این شهرستان افزود: اکنون بیشتر از هر موقعی به تأسیس مدارس مرکزی در بخش مرکزی برای دانش‌آموزان روستایی نیاز است.

مرادی خاطر نشان کرد: در پیرانشهر زمینی جهت فعالیت رشته های کشاورزی وجود ندارد که نبود آن به خوبی حس و نیاز است در راستای تأمین زمینی جهت رشته‌های کشاورزی دانش‌آموزان لحاظ گردد.

در این جلسه ترابی فرماندار پیرانشهر نیز بر ریشه کن کردن بیسوادی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان تأکیدکرد و گفت: لازم است شناسایی و برگرداندن دانش‌آموزان ترک تحصیلی در اولویتهای آموزش و پرورش این شهرستان باشد و در این راستا نیز توجه به بخش نهضت سوادآموزی ضروریست.

 ترابی افزود: در راستای حفظ امنیت دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان دختر باید نیروی انتظامی حضور پررنگ داشته باشد و شهرداری نیز با استقرار سرویسهای رفت‌‌وآمد در جلوی درب مدارس دخترانه به این امر کمک کند. همچنین با توجه به اینکه اتمام فعالیت مدارس در شیفت بعدازظهر تا آخر سال جاری به شب کشیده میشود، لذا باید مدارس دخترانه دقایقی زودتر تعطیل شوند.

در پایان این جلسه از مدیران برجسته و خیر مدرسه‌ساز پیرانشهری آقای خضر اقبال به عنوان نماینده خیرین مدرسه ساز تقدیر شد.