دستگیری کلاهبرداران ارزی در مهاباد

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از هاژه، سرهنگ رضا ظهیریان  اظهار کرد: تعدادی از کلاهبردارن شهرهای همجوار اقدام به خرید دلار از شهروندان مهاباد به شیوه کلاهبرداری با شگرد جعل رسید چاپی می‎کردند که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: پس از اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه ۲ نفر از […]

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از هاژه، سرهنگ رضا ظهیریان  اظهار کرد: تعدادی از کلاهبردارن شهرهای همجوار اقدام به خرید دلار از شهروندان مهاباد به شیوه کلاهبرداری با شگرد جعل رسید چاپی می‎کردند که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه ۲ نفر از کلاهبرداران در یکی از شهرستانهای همجوار شناسایی و در یک عملیات پلیسی هر دو نفر دستگیر و به مهاباد انتقال داده شدند.

ظهیریان تصریح کرد: این دو نفر به کلاهبرداری خود مبنی بر خرید دلار از شهروندان به مبلغ ۷۵۹ میلیون تومان با شگرد رسید چاپی جعلی بانکی بصورت سوری و فیش واریزی یکی از بانک‎های عامل شهرستان مهاباد اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد در ادامه از دستگیری فردی که به شیوه فروش آهن‎آلات سوری اقدام به کلاهبرداری می‎کرد خبر داد و گفت: با تحقیقات گسترده و با استفاده از تجهیزات بروز پلیسی مخفیگاه متهم در سطح شهرستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

وی افزود: در بازجویی‎های اولیه نامبرده به بزه ارتکابی خود مبنی بر کلاهبرداری به شیوه فروش آهن‎آلات سوری به افراد متعدد در سراسر کشور و شهر مهاباد و کلاهبرداری ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی از این افراد اعتراف کرد.

ظهیریان تصریح کرد: با اخذ کلیه وجوه و تحویل به مالباختگان، مراتب تشکیل پرونده برای فرد کلاهبردار صورت گرفت و به مقامات قضایی تحویل گردید.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مهاباد در پایان به شهروندان توصیه کرد که از خرید و فروش ارز در سطح معابر و مراکز نامعتبر خودداری کنند و در انجام معاملات پولی و بانکی نیز نهایت دقت را داشته باشند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند