برگزاری اختتامیه نمایشگاه عکاسان موکریان در پیرانشهر

در مراسم اختتامیه ای که صبح روز پنجشنبه (۸ آذرماه) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و اعضای گروه عکاسان موکریان در محل سالن اجتماعات از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.  دکتر محمد سلطانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در ابتدای این مراسم طی سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از حضور همه هنرمندان در […]

در مراسم اختتامیه ای که صبح روز پنجشنبه (۸ آذرماه) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و اعضای گروه عکاسان موکریان در محل سالن اجتماعات از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.

 دکتر محمد سلطانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در ابتدای این مراسم طی سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از حضور همه هنرمندان در این نمایشگاه گفت: یکی از برتری های منطقه موکریان و بویژه مناطق کردنشین در شمالغرب کشور برخورداری از مناظر و مناطق بکر و طبیعی است که خوشبختانه این ظرافت و زیبایی در قاب عکس دوربین هنرمندان خودنمایی کرده است.

وی ادامه داد: بدون شک برگزاری چنین نمایشگاه هایی در معرفی و شناسایی زیبائیهای این مناطق نقش ارزنده ای را می تواند ایفا کند.

سلطانی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: حوزه هنر و حرف زدن در این خصوص واقعا ٌ احتیاج به داشتن ذوق هنری و استعداهای خاص هنری دارد و این امر هم بعنوان یک نعمت خدادادی به برخی از افراد اعطا شده است لذا انتظار می رود افراد صاحب ذوق و هنر بیش از این با فعالیت های هنرمندانه خود در راستای ترویج فرهنگ و هنر این منطقه در ابعاد مختلف گام بردارند.

 مهندس انور سعیدی، شهردار پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم گفت: ترویج هنر بدون حمایت کافی از هنرمندان نمی تواند به سرانجام برسد لذا انتطار داریم که همه دستگاه های و نهادهای ذیربط در این خصوص همت به خرج دهند چرا که گاهاً اگر اطرف ما بوسیله هنرمندان به تصویر کشیده نشود بدون شک از دید طبیعی ما خارج خواهند شد.

 وی در ادامه اضافه کرد: هنر در زمینه های مختلف بویژه هنر عکاسی می تواند بازتابی از ارزشمندی ها و توانمندیهای یک منطقه را نشان دهد و پیام های لازم را به سایر افراد جامعه منتقل دهند.

سعیدی در ادامه خواستار برگزاری چنین نمایشگاه های در فضای خارج از محیط های بسته ادارات شد تا جمعیت بیشتری بتوانند از برگات خلق این آثار بهره مند شودند.

سیامند جوانبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی کوتاه از همه هنرمندان و عکاسان حاضر در این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم که هنرمندان در همه عرصه ها خودنمایی کنند و بدون شک شهرستان پیرانشهر برای فعالیت هنرمندان در عرصه های مختلف اعلام آمادگی لازم را دارد.

در خاتمه این مراسم ، سید محمد امین پادگانه ، بعنوان نماینده گروه عکاسان موکریان ضمن ابراز خرسندی از همکاری نهادهای مربوطه در راستای بهتر اجرا شدن این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد که شرایط فراهم شود تا در اسفندماه هم نسبت به برگزاری نمایشگاه عکس با حضور هنرمندان پیرانشهری اقدام شود.

در این نمایشگاه بیش از ۶۰ اثر توسط ۵۰ عکاس برتر حوزه موکریان و با حضور هنرمندانی از شهرستانهای بانه، سقز، مریوان، مهاباد، بوکان، سنندج، سردشت، پیرانشهر، نقده با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سیمنای جوان ایران، و گروه عکاسان موکریان ایران، از مورخ ۵ لغایت ۹ آذرماه به مدت ۴ روز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد که در نهایت با اهداء لوح تقدیر و تندیس یادبودی از برترین های این نمایشگاه تجلیل بعمل آمد.