پیرانشهر دارای تمام ظرفیت های توسعه است

به گزارش پیرانشهر رووداو، در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر که به ریاست حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیرانشهر برگزار شد، سید علی ترابی فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه شهرستان پیرانشهر سرشار از آب های فراوان و خاک حاصلخیز و ظرفیت بی نظیر اقتصادی است، اظهار داشت: جمعیت ۱۳۵۰۰نفری پیرانشهر در سال […]

به گزارش پیرانشهر رووداو، در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر که به ریاست حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیرانشهر برگزار شد، سید علی ترابی فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه شهرستان پیرانشهر سرشار از آب های فراوان و خاک حاصلخیز و ظرفیت بی نظیر اقتصادی است، اظهار داشت: جمعیت ۱۳۵۰۰نفری پیرانشهر در سال ۱۳۶۵ با رشد چشمگیری در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته که این رشد جمعیت، و مشکلات معیشتی مردم علی الخصوص در رابطه با مرز تمرچین به عنوان یکی از جلوه های ویژه اقتصادی کشور و قطب اصلی اقتصادی شهرستان نیازمند توجه ویژه مسولان است.

ترابی با بیان اینکه اگر عملکرد انقلاب اسلامی را با چهل سال قبل مقایسه کنیم، افزود: دولت در بخش کشاورزی توانسته با اجرای پروژه آبیاری بارانی زمین های کشاورزی، ۱۳۵۰۰ هکتار از این زمین ها را با اعتبار۴۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبیاری بارانی مجهز کند که تا اواخر سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین در زمینه راه، شهرستان پیرانشهر دارای ۱۱۰ کیلومتر راه بین شهری و ۳۶۵ کیلومتر راه روستای است که دارای رتبه ۱۵ استانی می باشد که امید است با اجرای پروژه اتوبان تمرچین-پیرانشهر-نقده، تا حدی مشکل محورهای مواصلاتی شهرستان بهبود یابد.

آقای ترابی در رابطه با حوزه بهداشت و درمان نیز اظهار داشتند: شهرستان پیرانشهر دارای یک بیمارستان۹۶ تختخوابه و یک بیمارستان در حال احداث می باشد که از مصوبات سال ۱۳۹۵ دولت می باشد که ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری خواهد رسید. همچنین این شهرستان باتوجه به شاخص های بهداشت و درمان در رتبه ۱۵ استانی قرار دارد که باتوجه به رشد ۱۰۰ هزار نفری جمعیت، نیازمند توجه ویژه دولتمران در این حوزه است.

فرماندار پیرانشهر افزود: در این شهرستان برای مهار آب های مرزی ۴ سد در حال احداث است که سد سیلوه آبگیری شده و بخشی از آب این سد برای بخش کشاورزی و بخش دیگر برای آب شرب شهرستان پیرانشهر در نظر گرفته شده است، که امید است در این سفر اعتبارات لازم جهت احداث تصفیه خانه آب شرب پیرانشهر زده شود و هرچه زودتر کلید ساخت این طرح زده شود. همچنین پیرانشهر در زمینه گردشگری یکی از شهرهای نمونه در

سطح کشور است که امسال ۱ میلیارد تومان در تفریحگاه پردانان در نظر گرفته شده است و برای تفریحگاه بادین آباد نیز در بخش خصوصی ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بخش روستایی و عشایری برای این پروژه اختصاص داده شده است.

ترابی در پایان باتوجه به مشکلات کارت الکترونیکی در معابر کولبری افزود: مشکل رونق اقتصادی در مرز تمرچین و نبود محور کولبری جهت استفاده از کارت های الکترونیکی مشکلات زیادی را برای مرزنشینان ایجاد کرده که امید است در این سفر با عنایت ویژه ریاست جمهوری، ۱۸۲ قلم کالا در این محور آزاد شود و مشکلات معیشتی مرزنشینان تا حدودی برطرف شود.

فرماندار پیرانشهر در خاتمه از حضور پررنگ مردم شهرستان در استقبال از رئیس جمهور و هیات همراه ایشان چه در شهرستان خوی و چه در پیرانشهر تقدیر و تشکر کردند و گفتند: مردم غیور پیرانشهر بار دیگر حضور پررنگ خود در صحنه را با عمل نشان دادند. ایشان همچنین از خبرنگاران و رسانه های شهرستان پیرانشهر که طی امروز اقدام به پوشش اخبار هیات دولت کردند، تشکر و قدردانی کردند.