دکتر رسول خضری؛ ‍ دختران کورد نمادی از صلح و مبارزه با تروریسم

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی طی پیامی دریافت جایزه صلح نوبل را به نادیا مراد بانوی کورد، کوردهای جهان و همه آزادگان تبریک گفت: در متن این پیام آمده است: ملت کورد همواره در صف نخست مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و مبارزه دوشادوش شیرزنان کورد همراه […]

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی طی پیامی دریافت جایزه صلح نوبل را به نادیا مراد بانوی کورد، کوردهای جهان و همه آزادگان تبریک گفت:

در متن این پیام آمده است: ملت کورد همواره در صف نخست مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و مبارزه دوشادوش شیرزنان کورد همراه مردان در مقابله با تروریسم و داعش، اولین جرقه های شکست تروریست های سیاهی و افراطی گری را در منطقه روشن کرد.
زمانی که داعش بدون مقاومت در حال پیشرفت در سوریه و عراق بود، این شیرزنان و مردان شجاع کورد بودند که در کوبانی اولین شکست را بر داعش تحمیل کردند و ابهت پوشالی داعش را درهم شکستند. پس از مقاومت این زنان و مردان شجاع در کوبانی، شنگال، عفرین و … بود که مردم منطقه و جهان باور کردند که داعش شکست پذیر است و با مقاومت می توان این لکه سیاه را از خاورمیانه پاک کرد.
مردمان کورد در مبارزه با تروریسم و دیکتاتورها همواره در خط مقدم ایستاده اند و برای این مقاومت و ایستادگی هزینه های فراوانی داده اند. از انفال کوردها در اقلیم کردستان، شیمیایی باران حلبجه و سردشت و بمباران شهرهای مرزی همچون پیرانشهر و سردشت در مبارزه با صدام دیکتاتور و جنایتکار تا تقدیم هزاران شهید در مبارزه با تروریست های داعش، همگی برگ هایی از کتاب شجاعت کوردها در مقابل ظلم، تروریسم و دیکتاتوریت بوده است.
اکنون جهانیان نیز به این حقیقت اعتراف کرده و با اهدای جایزه صلح نوبل به نادیا مراد دختر کوردی که به پاس تلاش برای مبارزه با خشونت جنسی علیه زنان در جهان، این را پذیرفته اند که زنان و مردان کورد نمادی از آزادگی و مبارزه با ظلم و تروریسم هستند.
در کردستان قهرمانانی همچون نادیا مراد فراوانند و نادیا تنها نماینده این دختران است. نماینده ای که معرف شجاعت و ایستادگی کوردهاست. بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان های پیرانشهر و سردشت کسب جایزه صلح نوبل را به شما، ملت کورد و همه آزادگان جهان تبریک می گویم و امیدوارم به تلاش های خود در راستای نشان دادن رنج ها و آلام ملت کورد به جهانیان ادامه دهید.

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر ورسردشت در مجلس شورای اسلامی ایران