نگاه به پیرانشهر از منطقه نظامی به منطقه اقتصادی تغییر پیدا کرده است

دکتر رسول خضری نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص یکی از پادگان های ارتش این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی-صنعتی گفت: اکنون نگاه به پیرانشهر از یک منطقه نظامی به یک منطقه اقتصادی تغییر یافته است. دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: شهرستان پیرانشهر که […]

دکتر رسول خضری نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص یکی از پادگان های ارتش این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی-صنعتی گفت: اکنون نگاه به پیرانشهر از یک منطقه نظامی به یک منطقه اقتصادی تغییر یافته است.

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: شهرستان پیرانشهر که در گذشته به دلیل وجود پادگان های نظامی به عنوان یک شهر نظامی شناخته شده بود، اکنون تبدیل به یک شهر تجاری-گردشگری شده است.
دکتر خضری افزود: اکنون مرز تمرچین پیرانشهر یکی از شاهراهای عظیم صادراتی کشور به شمار می رود و شهرستان پیرانشهر یکی از قطب های گردشگری استان در زمینه گردشگری طبیعی و گردشگری اقتصادی است.
وی افزود: ظرفیت های گسترده این شهرستان باعث شده دید مسئولین و مردم ایران به این شهرستان تغییر کند و در آخرین تحولات موجود در این شهرستان شاهد این بودیم که منطقه ویژه اقتصادی-صنعتی پیرانشهر و سردشت پس از تصویب در استان، در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به تصویب رسید و با مذاکرات انجام گرفته تصمیم گرفته شد که یکی از پادگان های نظامی این شهرستان به منطقه ویژه اقتصادی-صنعتی تبدیل شود که این موضوع حاوی پیامی بسیار مهم برای داخل و خارج کشور است. پیامی که حاکی از وجود امنیت کامل در این شهرستان است که می تواند سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به سرمایه گذاری و توسعه این منطقه ویژه اقتصادی-صنعتی ترغیب کند.
این نماینده مجلس افزود: در صورت برنامه ریزی صحیح برای منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر و سردشت، به دلیل وجود بیش از ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک این دوشهرستان با عراق و جایگاه استراتژیک این دو شهرستان و امکان ارتباط با دو استان مهم اقلیم کردستان عراق یعنی اربیل و سلیمانیه می توان شاهد جذب سرمایه گذاران خارجی در این مناطق باشیم که در نهایت موجب توسعه و پیشرفت استان و کشور نیز خواهد شد.
دکتر خضری در ادامه افزود: الفبای توسعه با الف امنیت آغاز می شود و توسعه اقتصادی شهرستان های پیرانشهر و سردشت موجب شده که اکنون شاهد امنیت پایدار در این دو شهرستان باشیم و قطعا با توسعه بیشتر اقتصادی در این دو شهرستان علاوه بر تاثیر مثبت توسعه امنیت آن در سطح استان، می توان موجبات افزایش صادرات و سرمایه گذاری خارجی و در نهایت حمایت از تولید ملی را فراهم کند.