از خبرنگاران پیرانشهر در نقده تقدیر شد

به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، در مراسمی که روز پنجشنبه (۱۸ مرداد) با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه ، فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان نقده و خبرنمگاران فعال در جنوب استان آذربایجان غربی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان […]

به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، در مراسمی که روز پنجشنبه (۱۸ مرداد) با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه ، فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان نقده و خبرنمگاران فعال در جنوب استان آذربایجان غربی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده برگزار شد. 

حاج آغا ابراهیمی امام جمعه نقده در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: خبرنگاری جز حرفه های مقدسی است که یکی از پایه های اساسی تبلیغات در جهان شکل میدهد.

وی در ادامه ضمن اینکه خواهان حمایت و توجه بیشتر مسئولین به خبرنگاران شد، اظهار داشت: اگر خبرنگاران بتوانند وقایع را درست مخابره کنند و به گوش مسئولین برسانند شاهد تحول عظیم در جامعه خواهیم بود لذا امیدواریم که خبرنگاران در بازنشر وقایع با صداقت عمل کنند.

پیر بداقی ؛ رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی هم در ادامه این مراسم گفت: همه ما بر این امر باور داریم که جهان مرحله انفجار اطلاعات را سپری میکند و این رسالت یک خبرنگار را در جهان امروز بسیار سنگین تر از قبل می کند.

 وی ادامه داد:  اکنون با پدیده شهروند خبرنگار مواجه هستیم لذا ارتباطات دیگر مرزها در را شکافته و امروز برای گذر از دوران شهروند خبرنگاری نیاز به یک جریان توسعه خبرنگاری داریم که متکی به ۳ مقوله توسعه کیفی ؛ توسعه سطحی و توسعه حجمی می باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به حساسیت بیشتر مناطق کشور از نظر ترکیب بافت جمعیتی بویژه استان آذربایجان غربی،  فعالیت رسانه ها و خبرنگاران در این مناطق باید بسیار سنجیده و همراه با عقل و به دور از هرگونه احساس و تنش باشد، چرا که کمترین خطا در عرصه رسانه در این مناطق بیشترین آسیب را به وفاق اجتماعی، همبستگی ملی و محلی مناطقی همچون استان ما وارد میکند.

پیر بداقی با اشاره به این نکته که توانایی رشد امید در جامعه بدست توانای خبرنگاران رقم می خورد، اضافه کرد : آذربایجانغربی رنگین کمان اقوام است لذا باید با دقت بیشتر در نگارش خبرها و مطالب منتشره با رعایت همه جوانب اقدام شود.

مهندس فرامرزی؛ فرماندار شهرستان نقده هم در ادامه این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به جمع حاضر گفت : خبرنگاران زبان گویای مردم و دادرسان قشر مظلوم جامعه هستند لذا باید بر اساس منطق و در راستای شفاف سازی مشکلات و مسائل جامعه و انتقال آن به مسئولان مربوطه گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود خبرنگاران برای جامعه نعمت بزرگی هست، ادامه داد: ‌خبرنگاران بعنوان چشم و گوش بینای جامعه رسالت خطیر و بزرگی بر عهده دارند، لذا در این راستا هر اندازه نگاه خبرنگار همراه با نقد منصفانه مسئولان واقع بینانه تر باشد بدون شک باعث رفع مشکلات مملکت و پیشرفت جامعه خواهد شد.

مصطفی نژاد رئیس انجمن خبرنگاران جنوب استان آذربایجان غربی؛ هم در این مراسم ضمن مطرح کردن بسیاری از دغدغه های خبرنگاران گفت: مسئولان همیشه آمادگی شنیدن مشکلات خبرنگاران را دارند اما دریغ از اقدام در راستای رفع آنها و این همان درد یک خبرنگار است که باید شنیده شود.

در انتهای مراسم از خبرنگاران جنوب استان تقدیر شد.