حمایت روانی سیل زدگان روستای پسوه چادر به چادر انجام می شود بنا به گزارش پایگاه خبری پیرلنشهر رووداو خانم کاظمی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: غربالگری و حمایت روانی سیل زدگان روستای پسوه شهرستان پیرانشهر چادر به چادر و خانه به خانه انجام می شود. بیانه پدیدار کارشناس بهداشت روان […]

حمایت روانی سیل زدگان روستای پسوه چادر به چادر انجام می شود

بنا به گزارش پایگاه خبری پیرلنشهر رووداو خانم کاظمی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت: غربالگری و حمایت روانی سیل زدگان روستای پسوه شهرستان پیرانشهر چادر به چادر و خانه به خانه انجام می شود.

بیانه پدیدار کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت پیرانشهر گفت : آسیب‌ها، مجروحیت‌ها و تخریب ناشی از سیل بیشتر از آسیب‌ها و اختلالات روانی دیده می شود در حالیکه این نوع آسیب‌ها بسیار جدی بوده و دارای ابعاد بلندمدتی است.
وی اختلال استرس حادثه را موضوعی بسیار مهم خواند و گفت: آموزش های لازم در مورد مدیریت کنترل خشم توسط کارشناسان حوزه بهداشت روان به سیل زدگان داده می شود.
پدیدار با بیان اینکه ۲روز بعد از حادثه ارزیابان برای بررسی ابعاد روانی اجتماعی سیل زدگان روستای پسوه حاضر شدند، اظهار کرد: با هماهنگی دفتر سلامت روان معاونت بهداشتی کارشناسان سلامت روان شهرستانهای بوکان ، سردشت ، ارومیه و پیرانشهر به مدت ۱۰ روز به روستای پسوه اعزام شدند .
وی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت‌های روانی کاری تخصصی است گفت: این اقدامات به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و نیروهای متخصص آشنا به زبان کردی برای ارتباط گیری بهتر با مردم منطقه اعزام شدند و غربالگری و ارائه خدمات خانه به خانه و چادر به چادر انجام می شود.