پیرانشهر در رده های آخر سرانه ورزشی در استان قرار دارد

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر با بیان کمبود فضای ورزشی در شهرستان پیرانشهر، احداث فضاهای ورزشی را از اولویت این اداره در سال ۹۷ اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو، عصر روز دوشنبه ۳ اردیبهشت، کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر در نشست خبری با خبرنگاران […]

کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر با بیان کمبود فضای ورزشی در شهرستان پیرانشهر، احداث فضاهای ورزشی را از اولویت این اداره در سال ۹۷ اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو، عصر روز دوشنبه ۳ اردیبهشت، کیوان خوشبخت رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان کمبود فضاهای ورزشی را بزرگترین مشکل این شهرستان در حوزه ورزش و جوانان معرفی کرد و گفت: شهرستان پیرانشهر به واسطه موقعیت تجاری خود، شهری مهاجر پذیر بوده و در طی سالیان اخیر رشد جمعیت بسیار بالایی داشته است درحالی که امکانات ورزشی شهرستان رشد مناسبی نسبت به رشد جمعیت نداشته است و اکنون پیرانشهر از شهرهای آخر استان به لحاظ سرانه ورزشی است.

آقای خوشبخت در ادامه گفت: در سال ۹۷ با اعتبارات جذب شده چهار فضای ورزشی در سطح شهرستان احداث خواهد شد که این فضاها شامل یک سالن سقف کوتاه، ۲ فضای ورزشی روباز برای مناطق حاشیه نشین شهر و یک سالن ورزشی در شهر گردکشانه می باشد. همچنین برای تعمییر و بازسازی فضاهای ورزشی شهرستان ۱۸۰ میلیون تومان تعیین شده که تاکنون ۱۱۰ میلیون تومان آن تامین اعتبار شده است.

خوشبخت افزود: برای بهبود سرانه ورزشی شهرستان با همکاری این اداره در سال ۹۶ هفت زمین چمن مصنوعی با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است و در سال جاری نیز برای مشارکت بخش خصوصی تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا بتوان سرانه ورزشی شهرستان را افزایش داد.

رئیس اداره ورزش و جوانان در ادامه از احداث سه سالن ورزشی در روستاهای جلدیان و هنگ آباد و شهر گردکشانه با مشارکت سپاه پاسداران در قالب فضاهای ورزشی ۹ دی و همچنین تبدیل سیلوی انبار فرمانداری به سالن ورزشی خبر داد که مجموعا می توانند موجب کاهش مشکل شهرستان در کمبود فضای ورزشی شود.

ایشان ضعف در بخش ورزش همگانی را از دیگر مشکلات ورزش این شهرستان در سال های گذشته عنوان کردند و گفتند با توجه به کسب مجوز تاسیس دو باشگاه ورزشی هلگورد و قندیل در شهرستان و همت مسئولین پیش بینی می شود شاهد تحولی در ورزش همگانی باشیم. وی از برگزاری دو همایش پیاده روی و دوچرخه سواری بانوان در هفته جاری و یک همایش کوهنوردی در کوه های قلاتی شا در تاریخ ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت خبر داد و بر اهمیت فرهنگ سازی برای توجه بیشتر مردم به ورزش های همگانی تاکید کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان پیرانشهر با اشاره به جمعیت ۶ هزار نفری بیمه شده در حوزه ورزش شهرستان، پیرانشهر را یکی از سه شهر برتر استان در این شاخص اعلام کردند. ایشان با اشاره به رشد این شاخص را در بخش بانوان گفتند که در سال ۹۵ تعداد یکهزار و صد نفر در بخش بانوان بیمه ورزشی دریافت کردند که این آمار در سال ۹۶ به ۱۵۸۱ نفر رسید.

کیوان خوشبخت در خصوص مقام آوران ورزشی شهرستان گفتند: در سال ۹۶ تعداد صد و نود و هفت ورزشکار در قالب ۳۳ هیات ورزشی توانستند در مسابقات ورزشی در سطح کشور کسب مدال کنند. همچنین هیات های کاراته، کوهنوردی و ورزش های رزمی در سال گذشته توانستند ورزشکاران خود را جهت شرکت در مسابقات بین المللی به خارج از کشور اعزام کنند.

ایشان با بیان اهمیت توجه به بخش جوانان، تاسیس سازمان های مردم نهاد (سمن) را جهت حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی با مشارکت جوانان در شهرستان لازم دانستند و گفتند اکنون در شهرستان پیرانشهر تنها یک سمن فعال وجود دارد که باتوجه به استانداردهای تعریف شده این تعداد باید حداقل به ۹ سمن برسد و از جوانان و فعالین حوزه های مختلف دعوت کردند تا با مراجعه به این اداره برای تاسیس سمن در حوزه های مختلف اقدام کنند.

وی در خاتمه اعلام کردند برای تقدیر از دو ورزشکار پیرانشهری که در مسابقات قوی ترین مردان ایران توانستند به مرحله نهایی برسند و جزو هشت نفر برتر این مسابقات شدند، برنامه ای ویژه تدارک دیده شده که در طی روزهای آینده با حضور مسئولین شهرستان و استان از آن ها تقدیر خواهد شد.
شهرستان پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان قرار دارد که بواسطه شرایط جوی و جمعیت جوانان خود توانایی تبدیل به یکی از شهرهای موفق در بخش ورزش دارد و در سال های اخیر توانسته ورزشکاران موفقی در سطح کشور معرفی کند.