نشست مشورتی دهیاران با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی

نشست مشورتی دهیاران با حضور فرماندار پیرانشهر، بخشداران مرکزی و لاجان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. فرماندار پیرانشهر در این نشست ضمن تبریک سال نو و تقدیر و تشکر از دهیاران در خصوص همکاری و هماهنگی با اعضای ستاد سفر،نسبت به رفع مشکلات عمرانی روستائیان و همچنین جمع آوری پسماند تاکید کرد و اشاره […]

نشست مشورتی دهیاران با حضور فرماندار پیرانشهر، بخشداران مرکزی و لاجان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار پیرانشهر در این نشست ضمن تبریک سال نو و تقدیر و تشکر از دهیاران در خصوص همکاری و هماهنگی با اعضای ستاد سفر،نسبت به رفع مشکلات عمرانی روستائیان و همچنین جمع آوری پسماند تاکید کرد و اشاره نمود:
دهیاران بایدتلاش مضاعف برای عمران و آبادانی روستا ها و اجرای طرح های هادی داشته باشند تا روستا نشینان نیز از نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بی بهره نباشند.
ترابی افزود:شهرستان پیرانشهر ظرفیت و پتانسیل های بالایی برای توسعه و آبادانی دارد که این زیر بناها را باید از روستاها شروع کنیم.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری هم نسبت به توسعه و عمران روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهر تاکید کرد و گفت: دهیاری ها باید نسبت به عمرانی روستاها تلاش کنند تا شاهد شکوفایی اقتصاد در روستاها باشیم.
قهرمانی از برگزاری دوره های آموزشی گردشگری برای دهیاران پیرانشهر در سال جاری خبر داد و اعلام کرد:بیمه روستایی و عشایری و صدور بیمه نامه روستایی امسال برای این شهرستان در تمامی روستاها بصورت رایگان می باشد.
وی همچنین نسبت به اجرای طرح های هادی و آسفالت معابر روستایی تاکید کرد و افزود:در سال ۹۶ در روستاهایی که فاقد دهیاری در این شهرستان هستند مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین در روستاهایی که دارای دهیاری بوده اند بیش از ۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت معابر و اجرای طرح های هادی در بخش مرکزی و بخش لاجان هزینه شده است.
 معزز مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی: با توجه به تاکید مقام عالی استان نسبت به گسترش چتر بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر، بر تلاش بیشتر دهیاران تاکید نمود.
در ادامه جلسه بخشداران مرکزی و لاجان نسبت به ارائه آمار، اطلاعات و عملکرد صورت گرفته شده و پیشنهادات و مشکلات حوزه ی کاری خود پرداختند.
همچنین در این جلسه آقای ابراهیمی بخشدار جدید بخش لاجان نسبت به ارائه آمار جمعیتی بخش لاجان و نیز آمار برخورداری و گزارش عملیات عمرانی انجام شده در سال ۹۶ اشاره کرد و عنوان نمود انشاالله با عنایت ویژه مدیران استانی و نماینده تلاشگر شهرستان های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و نیز فرماندار مردمی شهرستان پیرانشهر در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست های دولت تدبیر و امید، تلاشهای موثری در روستا ها در جهت رضایت مندی هرچه بیشتر مردم انجام گیرد.
سپس دهیاران مشکلات و کمبودهای روستا ها را مطرح کردند.