دولت عراق دستور به مسدود شدن معابر کولبری را داده است

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری درگفت وگو با خبرنگاران در خصوص بازگشایی معابر کولبری، گفت: دولت عراق در اقلیم کردستان دستور به مسدود شدن معابر داده است، بنابراین طبق گفته های وزیر کشور رایزنی هایی با وزیرامور خارجه و مسئولان امنیتی و نظامی صورت گرفته تا به […]

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رسول خضری درگفت وگو با خبرنگاران در خصوص بازگشایی معابر کولبری، گفت: دولت عراق در اقلیم کردستان دستور به مسدود شدن معابر داده است، بنابراین طبق گفته های وزیر کشور رایزنی هایی با وزیرامور خارجه و مسئولان امنیتی و نظامی صورت گرفته تا به هر طریقی دولت مرکزی عراق متقاعد شود که اقلیم کردستان بتواند معابر کولبری را باز کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: وزیر کشور مطرح کرد که اگر آنها مجوز بازگشایی مرز را صادر کنند، ایران نیز همکاری می کند، بنابراین بیشتر تلاش ها صورت می گیرد تا قبل از پایان سال مرزها برای ایجاد شرایط مساعد جهت ورود اجناس به داخل کشور فراهم شود؛ از این رو امیدواریم مشکل حل شود.

خضری روز شنبه نیز در همین ارتباط به وزیر کشور به صورت کتبی تذکر داد و خواستار تسریع در بازگشایی معابر کولبری تمرچین، اشکان و قاسم رش در شهرستانهای پیرانشهر و سردشت شد.

وی در این تذکر ضمن اشاره به ۵ ماه انسداد این معابر کولبری اعلام کرد  که این وضعیت اشتغال ۲۰ هزار کولبر، معیشت ۴۰ هزار کسبه وبازاری را با بحران روبه روکرده است.

وی از وزیر کشور درخواست کرد که بصورت فروی و عاجل دستور ویژه در خصوص بازگشایی این معابر قبل از تعطیلات سال نو را را صادر کند.