پیش بینی وضعیت جوی منطقه و مژده ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی

پیش بینی وضعیت جوی منطقه و مژده ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی افزایش نسبی دما طی امروز و وزش باد شدید از امروز تا عصر جمعه/نفوذ سامانه بارشی فعال از اواخر وقت امروز و بارش برف و باران به ویژه طی جمعه بعدازظهر و شب /کاهش محسوس و مجدد دما از فردا با وزش گرم […]

پیش بینی وضعیت جوی منطقه و مژده ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی

افزایش نسبی دما طی امروز و وزش باد شدید از امروز تا عصر جمعه/نفوذ سامانه بارشی فعال از اواخر وقت امروز و بارش برف و باران به ویژه طی جمعه بعدازظهر و شب /کاهش محسوس و مجدد دما از فردا

با وزش گرم باد جنوبی از بعدازظهر امروز در منطقه روند افزایش مجدد دما آغاز خواهدشد اما به سبب غالب شدن سردچال نسبتا سرد و قوی از فردا جمعه، این افزایش درجه حرارت ماندگار نبوده و با تثبیت سامانه پیش رو و بارشها از بعدازظهر فردا با کاهش دما مواجه خواهیم بود.

رگبار پراکنده برف و باران طی امروز تا فردا صبح:
طی امروز تا صبح فردا جمعه در مناطقی از جنوبغرب استان به ویژه پیرانشهر و همچنین گوشه شمال غرب از جمله ماکو و چالدران، بارشهایی عمدتاً به شکل پراکنده پیش بینی می شود که می تواند پیش قراول موج بارشی باشد.

آغاز وزش باد از بعدازظهر امروز و تشدید آن طی فردا جمعه:
از بعدازظهر امروز وزش باد آغاز شده و کم و بیش تا عصر فردا جمعه تداوم خواهدداشت و پیش بینی می شود طی فردا بر سرعت آن افزوده شده و با شروع فعالیت سامانه بارشی مورد انتظار، ممکن باعث مشکلاتی در تردد و یا ایجاد خسارت گردد.

نفوذ سامانه بارشی نسبتا فعال از اواخر وقت امروز: اما بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه بارشی فعالی به غرب و شمالغرب کشور است که انتظار می‌رود این سیستم از اواخر وقت امروز فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده و از فردا تا ظهر روز شنبه، بارشهای نسبتاً مناسبی در اغلب نقاط به ویژه در مرکز و جنوب آذربایجانغربی (از جمله پیرانشهر) و نیز استان کوردستان و کرمانشاه، به همراه داشته باشد. با توجه به نفوذ هوای سرد، غلبه آن و افت دما، بارشها عمدتاً به شکل برف خواهدبود.

توصیه می شود عزیزان از فردا جمعه، از ترددهای غیر ضروری پرهیز نموده و در صورت لزوم حتما از تجهیزات زمستانی استفاده نمایند.

عبدالرحمن ابراهیمی رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک شهرستان پیرانشهر