دکتر خضری: رنگین کمان اقوام باید درتوسعه ایران بکار گرفته شود

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس: رنگین کمان اقوام باید درتوسعه ایران بکار گرفته شود عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رنگین کمان اقوام باید در توسعه ایران بکار گرفته شود گفت: راه توسعه، اعتماد عمومی و دادن فرصت به افراد لایق است. رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر […]

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس: رنگین کمان اقوام باید درتوسعه ایران بکار گرفته شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رنگین کمان اقوام باید در توسعه ایران بکار گرفته شود گفت: راه توسعه، اعتماد عمومی و دادن فرصت به افراد لایق است.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت درمجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل وزارت کار برگزار شد افزود: وزیر کار بالاترین رتبه را در خصوص اعتماد و اعتقاد به اقوام و مذاهب داشته است.
وی تصریح کرد: چهار هدف عمده را باید پیگیری کنیم که شامل ارتقا بهره وری، افزایش تولید، اشتغال مولد و اشتغال روستایی است.
خضری با بیان اینکه در ابتدای انقلاب ٧٠ درصد جمعیت کشور روستایی بودند، اظهار کرد: هم اکنون این میزان به ٣٠ درصد کاهش یافته و حاشیه نشینی به دلیل سوء مدیریت سال های گذشته افزایش پیدا کرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش های مهارتی اهمیت بسزایی در توسعه دارد، گفت: توانمند سازی افراد در سن کار، باید تعادل میان تحصیل و اشتغال تنظیم شود.
وی ضمن اشاره به اینکه ژاپن با ١٠٠ میلیون نفر جمعیت فقط ٣٠٠ هزار کارمند دارد، افزود: این در حالی است که در ایران با ٨٠ میلیون جمعیت، ٢.٣ میلیون نفر کارمند داریم و به همین دلیل باید از کارآفرینی و اشتغالزایی حمایت کنیم.
به گفته وی، وزیر کار با انتخاب یک فرد شایسته از اهل سنت و اهل پیرانشهر به سمت ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گامی ارزشمند برداشته اند و فراکسیون اهل سنت در مجلس از چنین انتخاب شایسته ای قدردانی می کند.
وی اضافه کرد: امید است این تحولات، الگو برای دیگر دستگاه ها شود.