روند معرفی انتخاب فرماندار پیرانشهر تشریح شد

دکتر خضری: سعی خواهد شد تا نسبت به معرفی و انتخاب فردی توانمند، با تجربه و دارای سابقه مدیریت در وزارت کشور بعنوان فرماندار پیرانشهر معرفی شود. دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خصوص آخرین وضعیت معرفی فرماندار پیرانشهر گفت: سعی خواهد شد تا نسبت به معرفی و انتخاب فردی توانمند، با تجربه […]

دکتر خضری: سعی خواهد شد تا نسبت به معرفی و انتخاب فردی توانمند، با تجربه و دارای سابقه مدیریت در وزارت کشور بعنوان فرماندار پیرانشهر معرفی شود.

دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خصوص آخرین وضعیت معرفی فرماندار پیرانشهر گفت: سعی خواهد شد تا نسبت به معرفی و انتخاب فردی توانمند، با تجربه و دارای سابقه مدیریت در وزارت کشور بعنوان فرماندار پیرانشهر معرفی شود.
وی با تأکید بر این نکته که داشتن ویژگی تعامل با مردم و سایر نهادهای اجرایی و همچنین تکریم ارباب رجوع یکی از مسائل بسیار مهم برای انتخاب یک مدیر می باشد، ادامه داد؛ داشتن تعامل با مجموعه های فعال در سطح شهرستان از جمله معتمدین و دلسوزان شهر، مجموعه شورا و شهرداری، نماینده شهرستان، ادارات مختلف سطح شهر، نخبگان و سازمان های مردم نهاد و…، و همچنین آشنایی به بافت منطقه و شناسایی ظرفیت های شهرستان مرزی پیرانشهر از دیگر از آیتم های ضروری برای انتخاب و معرفی گزینه نهایی خواهد بود.
خضری اظهار داشت: فرماندار بعنوان شیخ الرئیس یک شهرستان نقش بسیار چشمگیری در تحکیم ارتباط مردم با مسئولان و خدمتگزاران اجرایی نظام خواهد داشت لذا شخصی که در این سمت انتخاب خواهد شد باید با اتخاذ تدابیر صحیح و بهره گیری از تجربه کاری خود سعی در از بین بردن فاصله مردم و مسئولان داشته باشد چرا که هر اندازه تعامل بین مسئولان اجرایی شهرستان و مردم بیشتر باشد به همان اندازه نیز شاهد رشد و ترقی شهرستان در ابعاد مختلف از جمله عمران و آبادانی خواهیم بود.
این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شخصی که بعنوان گزینه نهایی برای فرمانداری پیرانشهر انختاب خواهد شد باید با یک دید کاملاً مثبت و همراه با اعتدال به همه روستاها و دو بخش لاجان و مرکزی و نهایتا سطح شهرهای پیرانشهر و گردکشانه داشته باشد چراکه فرماندار نماینده قانونی دولت و شخص رئیس جمهور خواهد بود.
خضری در پاسخ به این سؤال که آیا گزینه ی نهایی برای فرمانداری پیرانشهر بومی یا غیر بومی خواهد بود؟ پاسخ داد: بنده تمام تلاش خود را خواهم کرد که فردی بومی و توانمند و با تجربه کاری مفید در وزارت کشور جهت تصدی این پست انتخاب شود هر چند که با توجه به حساسیت های زیاد روی این موضوع و درخواست های مکرر مردم در این خصوص، بنده نسبت به معرفی و پیشنهاد ۵ نفر افراد بومی به وزارت کشور اقدام کرده ام اما با توجه به شرایط قانونی شخص نماینده مجلس تنها بعنوان پیشنهاد دهنده افراد واجد شرایط اقدام خواهد کرد و در نتیجه معرفی فرد نهایی برای فرماندار یک شهرستان بر عهده وزارت کشور و استاندار ی هر استان خواهد بود.
نماینده مردم پیرانشهر تصریح کرد، امیدوارم که هر چه سریعتر نسبت به معرفی فردی با تجربه و بر اساس شایستگی تمام و داشتن حداقل ۱۵ سال تجربه کاری مفید درسطح وزارت کشور جهت تصدی پست فرمانداری پیرانشهر اقدام شود.