جشنواره انگور سیاه در سردشت آغاز بکار کرد

جشنواره انگور سیاه با هدف معرفی این محصول ارگانیک در روستای گومان سردشت آغاز شد. به گزارش پیرانشهر روداو، این جشنواره هر سال با هدف معرفی انگور سیاه به عنوان یک محصول ارگانیک، بازاریابی و فروش، معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سردشت، شناساندن خواص مختلف انگورسیاه، تقویت تشکل ها و تعاونی های […]

جشنواره انگور سیاه با هدف معرفی این محصول ارگانیک در روستای گومان سردشت آغاز شد.

به گزارش پیرانشهر روداو، این جشنواره هر سال با هدف معرفی انگور سیاه به عنوان یک محصول ارگانیک، بازاریابی و فروش، معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سردشت، شناساندن خواص مختلف انگورسیاه، تقویت تشکل ها و تعاونی های مرتبط با تاکداری و معرفی شهرستان سردشت به عنوان قطب انگور دیم از مهمترین اهداف برگزار می شود.

مدیرجهاد کشاورزی سردشت در آیین آغاز بکار این جشنواره اظهارداشت: در سردشت سالانه ۲۵ هزار تن انگور سیاه تولید می‌شود که بیشتر به مصرف تازه‌خوری رسیده و کمتر از چهار هزار تن هم در یک کارخانه‌ فصلی به کنسانتره تبدیل می‌شود.

رسول سعیدیان با بیان اینکه امسال در پنج هزار هکتار از اراضی سردشت انگور سیاه کشت شده است افزود: بیش از هفت هزار نفر در زمینه باغداری انگور سیاه در سردشت فعال هستند.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای معرفی این شهرستان به عنوان قطب تولید انگور دیم و همچنین شناساندن خواص انگور سیاه و مصارف مختلف آن برگزار می‌شود افزو: مطالعات تولید شربت انگور سیاه و مویز سردشت صورت گرفته ولی برای تولید انبوه آن نیاز به سرمایه‌گذاری است.

انگور “رشه” علاوه بر پوست سیاه دارای گوشت سیاه نیز می‌باشد و این به معنای رنگدانه‌دار بودن این نوع از انگور است.

انگور سیاه حاوی “آنتوسیانین” و “رزرواترول” است که باعث می‌شود این انگور خواص ضدسرطان داشته و عامل کاهش بیماریهای قلبی و عروقی باشد.

 

تصاویری از برگزاری جشنواره انگور سیاه سردشت

 

 

انگور سیاه سردشت

 

 

انگور سیاه سردشت

 

انگور سیاه سردشت

 

انگور سیاه سردشت

 

انگور سیاه سردشت