دفع غیراصولی فاضلاب در برخی روستاهای آذربایجان‌غربی

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت : متاسفانه دفع غیراصولی فاضلاب در برخی روستاهای آذربایجان‌غربی باعث آلودگی آب‌های سطحی و زیر سطحی و در نتیجه بروز بسیاری از بیماری‌ها شده است. حجت جباری در گفت‌وگو با فارس در مهاباد، اظهار داشت: بی‌شک نیاز است تا در زمینه دفع صحیح و اصولی فاضلاب‌های […]

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت : متاسفانه دفع غیراصولی فاضلاب در برخی روستاهای آذربایجان‌غربی باعث آلودگی آب‌های سطحی و زیر سطحی و در نتیجه بروز بسیاری از بیماری‌ها شده است.

حجت جباری در گفت‌وگو با فارس در مهاباد، اظهار داشت: بی‌شک نیاز است تا در زمینه دفع صحیح و اصولی فاضلاب‌های روستایی و همچنین محل مناسب دفع پسماندهای شهری اقدامات مناسب و سریعتری در دستور کار ادارات ذی ربط قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه دفع فاضلاب در برخی از روستاهای استان به صورت نامناسبی صورت گرفته و همین امر باعث آلودگی آب‌های سطحی و زیر سطحی و در نتیجه بروز بسیاری از بیماری‌ها نیز شده که ضروری است با جدیت در این ربطه،اقداماتی از سوی ادارات مربوطه صورت پذیرد.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان در ادامه افزود: محل دفع پسماندهای شهری یکی دیگر از معضلات این اداره کل در سطح استان است که متاسفانه این محل‌ها به دلیل بی توجهی بخش فنی مهندسی، با بی‌دقتی به محل دفع پسماندها اختصاص داده شده و حتی در برخی موارد تخلیه پسماندهای شهری در این مکان‌ها به‌صورت غیرقانونی نیز دفع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این اداره در بخش سیستم‌های تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی بزرگ در استان اقدامات مناسبی را صورت داده و در این بخش با پیگیری‌های انجام شده اداره کل حفاظت از محیط زیست استان و شهرستانها، تلاش است تا ابتدا تمامی واحدهای بزرگ صنعتی و سپس واحدهای کوچک استان وارد این مرحله شود.

جباری ادامه داد: خوشبختانه پسماندهای بیمارستانی در سطح استان به صورت مناسب جمع آوری و امحاء شده اما تاکنون در بخش سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری به آمار و عملکرد مطلوب نرسیده که این اداره تلاش دارد در صورت اختصاص اعتبارات لازم در این زمینه نیز اقدامات موثری را به انجام رساند

وی افزود: بی‌تردید بسیار مهم است که همه با بازنگری در رفتار خود، از این پس از محیط زیست، این میراث کهن گذشتگانمان به درستی حفاظت کرده زیرا که اگر روند تخریب آن ادامه پیدا کند تا چند سال آینده با معضلات بسیار مهمی دست به گریبان می‌شویم.