۷۵درصد مساحت آذربایجان غربی دچار خشکسالی شده است

مدیرکل هواشناسی اذربایجان غربی گفت: ۵۵درصد مساحت استان دچار خشکسالی متوسط شده است و۲۰ درصد مساحت استان نیز دچارخشکسالی شدید شده است. به گزارش پیرانشهر رووداو، صادق ضیائیان در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی، مدیریت بحران و بیمه کشاورزی ضمن اعلام این خبر، با اشاره به کاهش بارش ها در سال های اخیر، اظهار کرد: آذربایجان […]

مدیرکل هواشناسی اذربایجان غربی گفت: ۵۵درصد مساحت استان دچار خشکسالی متوسط شده است و۲۰ درصد مساحت استان نیز دچارخشکسالی شدید شده است.

به گزارش پیرانشهر رووداو، صادق ضیائیان در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی، مدیریت بحران و بیمه کشاورزی ضمن اعلام این خبر، با اشاره به کاهش بارش ها در سال های اخیر، اظهار کرد: آذربایجان غربی بعد از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد چهارمین استان از نظر کمبود بارندگی ها است.
وی با اشاره به اینکه از اوایل مهر سال گذشته تاکنون یک هزار و ۱۴۵ میلیمتر تبخیر در استان صورت گرفته است، افزود: متوسط دما ۱۱٫۳ درجه بوده که در نتیجه آن، ۱۱۰ میلیمتر افزایش تبخیر را در آذربایجان غربی شاهد بوده ایم.
ضیائیان با اشاره به کاهش بارندگی و افزایش تبخیر و دما در استان گفت: به غیر از بخش هایی از شمال استان خشکسالی متوسط و شدید قسمت هایی از استان را فراگرفته است.
وی با اشاره به میزان خشکسالی در ارومیه طی سال جاری افزود: در ارومیه شاهد ۸۴ درصدخشکسالی متوسط و ۱۶ درصد خشکسالی شدید هستیم.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از ۵۰ متر مکعب کاهش مصرف آب پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه غرب دریاچه ارومیه صد درصد دچار خشکسالی متوسط شده است.