یک روز با مارک زاکربرگ مالک فیسبوک

بسیاری دوست دارند بدانند آدم‌های موفق چگونه روز خود را سپری می‌کنند. شاید اتفاق ویژه‌ای در سبک زندگی آن‌ها وجود دارد که باعث چنین موفقیتی شده است؟ برای پاسخ به این پرسش می‌خواهیم با هم یک روز عادی زندگی مارک زاکربرگ ، موسس و مالک فیسبوک و یکی از ثروتمندترین انسان‌های جهان، را مرور کنیم. […]

بسیاری دوست دارند بدانند آدم‌های موفق چگونه روز خود را سپری می‌کنند. شاید اتفاق ویژه‌ای در سبک زندگی آن‌ها وجود دارد که باعث چنین موفقیتی شده است؟ برای پاسخ به این پرسش می‌خواهیم با هم یک روز عادی زندگی مارک زاکربرگ ، موسس و مالک فیسبوک و یکی از ثروتمندترین انسان‌های جهان، را مرور کنیم.

مارک زاکربرگ در طول روز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. او ۳۳ سال دارد و مالک فیسبوک است با ارزش سهامی بالغ بر ۴۳۳/۲۵ میلیارد دلار. با این اوصاف اصلا تعجب‌برانگیز نیست که او کارهای زیادی در طول روز برای انجام دادن داشته باشد. گرچه او مدیر عامل و مالک فیسبوک است اما زمانی را صرف ورزش می‌کند، آزادانه سفر می‌کند و با خانواده خود وقت می‌گذراند.

مارک زاکربرگ با حذف انتخاب‌های غیرضروری در زندگی و هدف‌گذاری‌های جاه‌طلبانه برای خود، یک زندگی متوازن و مولد را ایجاد می‌کند. در ادامه می‌خواهیم یک روز زندگی مارک زاکربرگ را مرور کنیم و به شما بگوییم که معمولا در طول روز چه کارهایی انجام می‌دهد.

مارک زاکربرگ در پرسش‌ و پاسخ فیس‌بوک به جری سینفیلد اعلام کرد که صبح‌ها ساعت ۸ از خواب بیدار شده و سریعا روی گوشی همراهش فیسبوک، فیسبوک مسنجر و واتزاپ را چک می‌کند. پس از انجام این کارها، نوبت به ورزش می‌رسد؛ او هفته‌ای سه بار ورزش می‌کند.

مارک زاکربرگ مالک فیسبوک همسر مارک زاکربرگ همسر مالک فیسبوک زن مارک زاکربرگ زن مالک فیسبوک

وقتی ورزش مارک زاکربرگ به پایان می‌رسد نوبت صبحانه می‌شود. او خیلی در مورد صبحانه آدم سخت‌گیری نیست و هر چه در آن لحظه دوست داشته باشد می‌خورد. او وقت خود را روی تصمیم‌های کوچک هدر نمی‌دهد. به همین دلیل هم است که او همیشه یک لباس مشخص به تن دارد. لباس کار همیشگی زاکربرگ شامل شلوار جین، کفش کتونی و یک تی‌شرت خاکستری‌رنگ است. وقتی در سال ۲۰۱۴ در مورد کمد لباس‌هایش از او سوال شد به مخاطبان گفت: «واقعا دوست دارم زندگی‌ام را از مسائل نه چندان مهم پاک کنم. دوست دارم تا آن‌ جا که ممکن است درگیر تصمیم‌های کوچک نشوم و تمرکزم را روی ارتقای فیس‌بوک بگذارم».

طبق گزارش وب‌سایت CNBC خانه مارک زاکربرگ در پابلو آلتو در کالیفرنیا مجهز به یک «دستیار هوشمند مصنوعی سفارشی» است. زاکربرگ در طول هفته ۵۰ تا ۶۰ ساعت را در کمپانی فیس‌بوک می‌گذراند اما به طور مداوم در مورد پلتفرم شبکه اجتماعی خود فکر می‌کند. او در این مورد به CNN گفته: «من بیش‌تر وقت‌ها به نحوه ارتباط با جهان و ارائه بهتر فیس‌بوک فکر می‌کنم اما این فکرها بیش‌تر در جلسات با دیگران یا هنگام انجام کارهای روزمره در ذهنم بالا و پایین می‌شوند». در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۷، وب‌سایت سرشناس The Verge گزارش داد که او برای مدیریت صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی درخواست کمک کرده و در این جهت ۱۲ نفر را استخدام کرده تا کامنت‌های نامربوط زیر پست‌هایش را در فیسبوک پاک کنند و پست‌های جدید بگذارند.

مارک زاکربرگ وقتی مشغول انجام کاری نیست روی توسعه ذهنش کار می‌کند. اوا اکنون مشغول یادگیری زبان ماندریان چینی است. او همچنین تلاش می‌کند تا می‌تواند کتاب بخواند. در سال ۲۰۱۵ این چالش را برای خود طراحی کرده بود که هر دو هفته یک کتاب جدید بخواند.

با این همه، برنامه زندگی رومزه او هنگام سفر تغییر می‌کند. او با بسیاری از انسان‌های سرشناس دنیا دیدار داشته از جمله پاپ فرانسیس، باراک اوباما و دوست و شخصیت سرشناس مورد علاقه‌اش یعنی وین دیسل. به‌تازگی زوکربرگ سفرهای متعددی را به شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا داشته که بسیاری این کار را به دلیل علاقه او به ورود به دنیای سیاست در آینده می‌دانند. زوکربرگ، چه در حال سفر باشد و چه کار کردن، زمان مشخصی را با همسرش، دکتر پریسیالا چان، و دخترش، مکس، می‌گذراند. او هنگام تولد دخترش در دسامبر سال ۲۰۱۵، دو ماه فیس‌بوک را ترک کرد. در مارس سال ۲۰۱۷، این زوج سرشناس اعلام کردند که به‌زودی دختر دوم آن‌ها به دنیا خواهد آمد.