دکتر خضری: دستور بازگشایی معبر مرزی صادر شده است

معبر غیر رسمی مرزی تمرچین پیرانشهر مدتی است تعطیل شده است و تعداد زیادی کولبر منتظر بازگشایی مجدد این معبر هستند. دکتر خضری بازگشایی معبر مرزی تمرچین را خواست مسئولین نظام عنوان کردند. دکتر رسول خضری در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو ضمن اعلام خبر موافقت مسئولین با بازگشایی معبر غیر رسمی مرز تمرچین پیرانشهر، […]

معبر غیر رسمی مرزی تمرچین پیرانشهر مدتی است تعطیل شده است و تعداد زیادی کولبر منتظر بازگشایی مجدد این معبر هستند. دکتر خضری بازگشایی معبر مرزی تمرچین را خواست مسئولین نظام عنوان کردند.

دکتر رسول خضری در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو ضمن اعلام خبر موافقت مسئولین با بازگشایی معبر غیر رسمی مرز تمرچین پیرانشهر، اعلام کردند که دستور بازگشایی این معبر برای روز پنجشنبه صادر شده بود که بنابر برخی ناهماهنگی ها بازگشایی آن به روز دیگری موکول شد.

وی در این خصوص از مسئولین شهرستان تقاضا کردند تا شرایط لازم برای بازگشایی این معبر را فراهم کنند تا کولبران زحمت کش بتوانند به کار خود ادمه دهند. ایشان همچنین گفتند معبر مرزی سردشت با همراهی فرماندار این شهرستان روز پنجشبه بازگشایی شده و اکنون فعال است.

دکتر خضری در خصوص مصوبه هیات وزیران مبنی بر ادغام معبر مرزی پیرانشهر با گمرک اعلام کردند که این معبر عنایت رهبری است و طبق دستور ایشان تا شغل جایگزین برای کولبران فراهم نشود، امکان تعطیلی این معبر وجود ندارد. در ضمن آقای دکتر جلیلی نماینده ویژه رهبری در شورای امنیت ملی نیز حمایت خود را از فعالیت این معبر اعلام کردند و در گفتگوهایی که با ایشان داشتم اعلام کردند که این معبر طبق گفته رهبری برای کولبران زحمت کش ایجاد شده و لازم است تا ایجاد شغل آبرومند برای کولبران به کار خود ادامه دهد و بر بازگشایی معبر مرزی پیرانشهر و سردشت تاکید کردند.