بازاریان بازارچه پیرانشهر :مصوبه استانداری بازارچه را به انزوا کشانده/استاندار رد می کنم

استاندار آذربایجان غربی گفت: خروج تجمیعی کالا از پیرانشهر با هدف منزوی کردن بازار این شهرستان نبوده است. بازاریان بازارچه پیرانشهر اقدامات استاندار را زمنیه ساز رکود در بازار می دانند. به گزارش پیرانشهر رووداو، قربانعلی سعادت در جلسه ای که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی روز چهارشنبه ( ۴ مردادماه) […]

استاندار آذربایجان غربی گفت: خروج تجمیعی کالا از پیرانشهر با هدف منزوی کردن بازار این شهرستان نبوده است. بازاریان بازارچه پیرانشهر اقدامات استاندار را زمنیه ساز رکود در بازار می دانند.

به گزارش پیرانشهر رووداو، قربانعلی سعادت در جلسه ای که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی روز چهارشنبه ( ۴ مردادماه) در  شهرستان پیرانشهر برگزار شد، گفت: خروج تجمیعی بار از پیرانشهر به نفع پیرانشهر بوده و باعث افزایش درامد کولبران شده است و اجناس بازارچه پیرانشهر برای گردشگران و خریداران جذابیتی ندارد و باید به این بازار جذابیت داد و سعی شود مجوز ورود برخی کالاها همچون LCD، یخچال و … برای پیرانشهر صادر شود تا جذابیت به بازار پیرانشهر برگردد.

البته بازاریان بازارچه پیرانشهر اعتقاد دارند که مجوزهای صدور بار به کل استان تنها برای تعداد بسیار کمی از افراد منافع داشته و به دلیل از بین رفتن اختلاف قیمت با شهرهای دیگر استان، موجب رکود گسترده در این بازار شده است.

همچنین کولبران از عدم ساماندهی مناسب در این بخش گلایه دارند چراکه براساس گزارش های دریافتی از کولبران و مشاهدات میدانی مجوز کولبری به افرادی داده شده است که نیازمند و کولبر واقعی نیستند. در بازدیدهای میدانی افرادی مشاهده شده اند که با خودروهای گران قیمت دارای کارت کولبری هستند و همچنین تعدادی از  کولبران اعلام کردند که افرادی دارای کارت کولبری هستند که ده ها هکتار زمین کشاورزی، خانه و مغازه دارند. این موضوع باعث شده که جمعیت کولبران افزوده شده و میانگین درامد هر فرد به کمتر ۵۰۰ هزار تومان در ماه کاهش پیدا کند.

البته سوءمدیریت و ضعف در ساماندهی بخش های مختلف شهرستان موجب شده که ظرفیت های این شهرستان هدر رود و نه تنها فعالیت این بخش  ها موجب رضایت مردم قرار نگیرد، بلکه شاهد افزایش نارضایتی ها هستیم. در صورت مدیریت صحیح می توان با در نظر گرفتن پیشنهاد استاندار، ایرادات بازاریان و ساماندهی کولبران اژدهای خفته اقتصادی پیرانشهر را بیدار کرد.