صادرات ۷۰۰ هزار دلاری هندوانه از مرز کیله سردشت

 سرپرست گمرک کیله سردشت گفت: در ۴ ماهه امسال مقدار ۳ هزار تن هندوانه به ارزش ۷۰۰ هزار دلار از طریق مرز کیله سردشت به اقلیم کردستان عراق صادر شده است. به گزارش پیرانشهر رووداو سعید احمدآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام تشریفات قانونی در سریع ترین […]

 سرپرست گمرک کیله سردشت گفت: در ۴ ماهه امسال مقدار ۳ هزار تن هندوانه به ارزش ۷۰۰ هزار دلار از طریق مرز کیله سردشت به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

به گزارش پیرانشهر رووداو سعید احمدآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انجام تشریفات قانونی در سریع ترین زمان ممکن و نزدیکی گمرک کیله به شهرهای بزرگ اقلیم کردستان عراق نسبت به سایر گمرکات کشور، اظهار کرد: استقبال بی نظیری برای صادرات کالا از مرز کیله سردشت وجود دارد.
سرپرست گمرک مرز کیله سردشت بیان کرد: صادرات هندوانه از این گمرک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
احمدآبادی افزود: مواد شوینده و سیمان پاکتی از دیگر محصولات صادراتی از این گمرک هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
بر اساس گزارش ایرنا، سیمان فله و پاکتی، مواد شوینده، پوکه معدنی، مصنوعات پلاستیکی و فلزی و شیشه ای از جمله صادرات در بخش صنعتی و همچنین میوه و صیفی جات در بخش کشاورزی از صادرات گمرک کیله سردشت هستند.
محصولاتی که از گمرک مرز کیله سردشت صادر می شوند بیشتر محصولات کارخانجات ارومیه و بوکان و همینطور استان های همجوار هستند که به کشور عراق صادر می شوند.
از سال ۸۲ گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت به منظور تسریع در صادرات کالاهای کارخانجات و تولید کنندگان داخلی آغاز به کار کرد.
این گمرک با داشتن فاصله ۲۰ کیلومتری به اولین شهر در اقلیم کردستان عراق، یعنی قلعه دیزه نزدیک ترین گمرک بازارچه با کشور عراق به شمار می رود.
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.