افتتاح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی متصل به شبکه در پیرانشهر

اولین نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی متصل به شبکه شمال غرب کشور در پیرانشهر افتتاح شد. این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در پشت بام منزل سرمایه گذار راه اندازی شد و پس از ۳ سال از طریق فروش برق به شبکه توزیع شهرستان، کل سرمایه بازگشت خواهد داشت. مهندس جبار مولودی مجری طرح درگفت […]

اولین نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی متصل به شبکه شمال غرب کشور در پیرانشهر افتتاح شد. این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در پشت بام منزل سرمایه گذار راه اندازی شد و پس از ۳ سال از طریق فروش برق به شبکه توزیع شهرستان، کل سرمایه بازگشت خواهد داشت.

مهندس جبار مولودی مجری طرح درگفت و گو با پیرانشهر رووداو گفت:
با توجه به کاهش منابع فسیلی و همچنین افزایش آلودگی و افزایش گازهای گلخانه ای در جهان نیاز بشر به استفاده از انرژی های تجدید پذیر روز به روز افزایش می یابد. کشور ایران همانند کشورهای دیگر جهان در حال افزایش و بکارگیری منابع تجدید پذیر جهت کاهش آلاینده های ناشی از سوخت های فسیلی می باشد.
مولودی اضافه کرد در این راستا احداث نیروگاههای فتوولتائیک (خورشیدی) و تضمین خرید ۲۰ ساله از سرمایه گذاران خصوصی یکی از سیاست های دولت می باشد.
مشترکین برق در سراسر کشور با احداث نیروگاه خورشیدی و سرمایه گذاری در این رابطه و عقد قرارداد با شرکت توزیع برق استان علاوه بر کاهش آلودگی محیطی می توانند درآمدی ماهیانه ای هم در این زمینه کسب نمایند.

مهندس مولودی گفت این نیروگاه ها توسط شرکت های مربوطه و با هماهنگی مدیریت توزیع برق شهرستان قابل اجرا در تمامی مناطق شهرستان است.
در همین راستا اولین نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه با توان ۵ کیلو وات در پیرانشهر افتتاح شد و پیش بینی می شود در ماه های اول حدود ۷۰۰ هزار تومان برای سرمایه گذار بخش خصوصی درامد داشته باشد که این میزان در ادامه افزایش خواهد یافت.

مشترک های خانگی با احداث نیروگاه ۵ کیلو واتی به ازای هر اشتراک خانگی و با صرف هزینه ای حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان میتوانند در آمد ماهیانه ای ۷۰۰ هزار تومان بصورت میانگین کسب نمایند همچنین میزان فضای مورد نیاز برای احداث نیروگاه ۵۰ متر مربع می باشد که امکان نصب آن بر روی پشت بام منازل وجود دارد. برق تولیدی توسط این نیروگاه نیز به صورت تضمینی از سوی مدیریت توزیع برق شهرستان خریداری خواهد شد.