وجود ۱۱۷ مدرسه کاه گلی در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ٣١٣ مدرسه کانکسی و ١١٧ مدرسه کاه گلی در استان داریم. فریدون مصطفوی صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ماه در یک نشست خبری گفت: ٣١٣ مدرسه کانکسی و ١١٧ مدرسه کاه گلی در استان داریم که بنیاد برکت ساخت  ١۵٠ مدرسه کانکسی را آغاز کرده است. وی در ادامه […]

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ٣١٣ مدرسه کانکسی و ١١٧ مدرسه کاه گلی در استان داریم.

فریدون مصطفوی صبح چهارشنبه ۱۴ تیر ماه در یک نشست خبری گفت: ٣١٣ مدرسه کانکسی و ١١٧ مدرسه کاه گلی در استان داریم که بنیاد برکت ساخت  ١۵٠ مدرسه کانکسی را آغاز کرده است.

وی در ادامه گفت:ارومیه إز لحاظ تعداد مدارس کانکسی، تخریبی ، تراکم کلاسی و فضای آموزشی محروم ترین شهرستان استان است.
وی از برگزاری کنگره شهدای کشور در هشتم آبان ماه در ارومیه خبر دادو گفت: کمیته فرهنگ و آموزش این کنگره بر عهده ماست، جای بسی افتخار است که ۱۴۳ شهید معلم و بیش از ۷۷۷ شهید دانش آموز در استان داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری مسابقه کشوری کار ودانش در استان خبر داد و تصریح کرد :از فردا میزبان دانش آموزان کل کشور هستیم ، ۲۶۱ نفر از دانش آموزان برتر در ۷ رشته کارودانش کل کشور با ۱۱۱دانش آموز استان ما به رقابت خواهند پرداخت.
او خبر داد : ۱۸ تا ۲۱ تیر ماه این مسابقات برگزار می شود و در مراسم اختتامیه هم معاونین وزرای آموزش و پرورش و صنعت و معدن حضور خواهند داشت.
وی به دستاورد های این مسابقه اشاره کرد و افزود : اعتبارات پرداختی برای برگزاری مسابقات برای تجهیز هنرستان های استان به امکانات و تجهیزات پیشرفته هزینه شده است و ثمره این مهم را دانش آموزان استان خواهند دید.
مصطفوی همچنین از برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر مقاطع ابتدایی و متوسطه در سه رشته بدمینتون، تنیس روی میز و شطرنج به میزبانی استان خبرداد که از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ تیر ماه برگزار خواهد شد
وی تصریح کرد : تمامی دستگاه های اجرایی استان در برگزاری مسابقات سهم دارند و میزبان ۱۸۱۶ دانش آموز از کل کشور خواهند بود.
مصطفوی در بخشی دیگر از سخنان خود خبر داد: ۵۵۰ مرکز تابستانی در قالب پایگاه های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در استان آماده فعالیت های تابستانی دانش آموزان شده است.
وی ادامه داد : اسکان فرهنگیان هم مورد استقبال مردم قرار گرفته است، ۱۶ پایگاه و ۶۲ مدرسه با امکانات درجه عالی برای فرهنگیان عزیز فراهم شده است تا در مورد اسکان سفرهای تابستانی مشکلی نداشته باشند.