افزایش پیدا شدن مار در منازل مسکونی پیرانشهر در فصل تابستان

آقای خالد آزموده کارشناس اطفا حریق و معاون آتش نشانی پیرانشهر در گفتگو با پیرانشهر رووداو از افزایش گزارش های دریافتی مبنی بر پیدا شدن مار در منازل مسکونی در فصل تابستان خبر داد. اقای آزموده در این خصوص گفتند: با توجه به فصل گرما و کم شدن آب رودخانه ها حیوانات وحشی از جمله […]

آقای خالد آزموده کارشناس اطفا حریق و معاون آتش نشانی پیرانشهر در گفتگو با پیرانشهر رووداو از افزایش گزارش های دریافتی مبنی بر پیدا شدن مار در منازل مسکونی در فصل تابستان خبر داد.

اقای آزموده در این خصوص گفتند: با توجه به فصل گرما و کم شدن آب رودخانه ها حیوانات وحشی از جمله مارها به دنبال سایه و آب به ناچار از محل زندگی خود دور می شوند و گاها سر از مناطق مسکونی در شهر و روستا درمیاورند. همچنین برخی اوقات این مارها توسط خودروی گردشگران از مناطق تفریحی اطراف شهر به داخل مناطق مسکونی حمل می شوند. البته تخریب اکوسیستم و محیط زیست این حیوانات به خصوص با از بین بردن منابع غذایی مارها توسط سموم کشاورزی و همچنین تخریب محل زندگی آن ها توسط برداشت علوفه و یا شخم زدن زمین های کشاورزی این حیوانات را وادار به مهاجرت از محل زندگی خود می کند که باعث افزایش پیدا شدن مار در منازل مسکونی می شود.

وی در ادامه افزود آتش نشانان هنگام مواجهه با مار در منازل با بی حس کردن مارها به کمک کپسول Co2 اقدام به زنده گیری مارها می کنند و سپس آن ها را در هماهنگی با اداره حفاظت محیط زیست در طبیعت رها می کنند.

این کارشناس آتش نشانی در خصوص آمار زنده گیری مار در پیرانشهر اعلام کردند که از اول اردیبهشت سال جاری ۱۱ مورد زنده گیری مار در خودرو، ۱۶ مورد در منازل شهری و روستایی به آتش نشانی پیرانشهر گزارش شده است.

ایشان به گردشگران و افرادی که برای تفریح به طبیعت می روند پیشنهاد کرد که خودروی خود را در محل های مناسب پارک کنند به گونه ای که از گیاهان و علوفه ها دور باشد و از بسته بودن درها و بالا بودن شیشه های خودروی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین خودروی خود را قبل از حرکت و بازگشت به منزل حتما بررسی کنند. و درصورت مشاهده مار در منزل مسکونی یا خودرو با آتش نشانی (۱۲۵) تماس بگیرند.

پیدا شدن مار در منازل مسکونی