چگونه خطر زیر آب رفتن ازبیخ گوش اشنویه گذشت؟

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در سیل اخیر آذربایجان غربی نقش مؤثری ایفا کرد،‌ گفت: اگر طرح‌های آبخیزداری اجرا نمی‌شد سیل اشنویه این شهرستان را زیر آب می‌برد. به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از تسنیم، رحمان وهاب زاده امروز در دومین جلسه شورای توسعه و […]

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری در سیل اخیر آذربایجان غربی نقش مؤثری ایفا کرد،‌ گفت: اگر طرح‌های آبخیزداری اجرا نمی‌شد سیل اشنویه این شهرستان را زیر آب می‌برد.

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از تسنیم، رحمان وهاب زاده امروز در دومین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی آذربایجان غربی که در سالن استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار کرد: تاکید کرد: اجرای طرح‌های آبخیز داری در سیل اشنویه از وقوع بسیاری از تلفات جلوگیری کرد و به عنوان مثال می‌توان به شهرستان اشنویه اشاره کرد که اگر طرح‌های آبخیز داری اجرا نمی‌شد شهرستان اشنویه زیر آب می‌رفت.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: آبخیزداری فرآیند تنظیم و اجرای اقدامات مناسب به منظور اداره منابع موجود در مناطق آبخیز با کسب منافع و بدون آسیب رساندن به موجودیت این منابع است و آبخیز به عنوان واحد فیزیکی، بیولوژیکی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای طراحی و مدیریت منابع طبیعی همانند آب، خاک و پوشش گیاهی پذیرفته شده است.

به گزارش زریان، بارش باران های فصلی در آخرین روزهای فروردین ماه امسال،  همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.

 به دنبال جاری شدن سیل، رودخانه ‘گادر’ در سیل اشنویه طغیان کرد و۱۰ روستا بر اثر طغیان این رودخانه و سیل خسارت دیدند.

در جریان این سیل، نوجوان ۱۲ ساله  در اشنویه به رودخانه گادر سقوط کرد وجان خود را از دست داد.