هوژین نخستین فصلنامه علمی به زبان کردی منتشر می شود

هوژین نخستین فصلنامه علمی به زبان کردی منتشر می شود فصلنامه علمی- عمومی “هوژین” مجله ای تمام رنگی به زبان کردی است که در زمینه ترویج علم، چاپ و منتشر می شود به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از صداوسیما، فاروق احمدی صاحب امتیاز فصلنامه علمی هوژین گفت: هوژین نخستین فصلنامه علمی به زبان کردی […]

هوژین نخستین فصلنامه علمی به زبان کردی منتشر می شود
فصلنامه علمی- عمومی “هوژین” مجله ای تمام رنگی به زبان کردی است که در زمینه ترویج علم، چاپ و منتشر می شود

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از صداوسیما، فاروق احمدی صاحب امتیاز فصلنامه علمی هوژین گفت: هوژین نخستین فصلنامه علمی به زبان کردی در تاریخ مطبوعات ایران است که بر مبنای روزنامه‌نگاری علمی سعی دارد عموم جامعه را مخاطب قرار دهد.

احمدی افزود: فصلنامه علمی- عمومی هوژین نخستین فصلنامه علمی به زبان کردی و تمام رنگی است که در زمینه ترویج علم و زیر نظر مؤسسه علمی فرهنگی “هوژان” چاپ و منتشر می شود.

احمدی اظهار داشت: مجله “هوژین” توسط جمعی از محققان، اساتید و دانشجویان ایران، اروپا، آمریکا و استرالیا اداره می شود و به لحاظ مالی نیز مستقل بوده و به هیچ نهاد و ارگان خاصی وابسته نیست.

 وی افزود: منابع مالی از طریق اسپانسرها و حق عضویت در موسسه علمی فرهنگی”هوژان”  و فروش مجله حاصل می شود.

صاحب امتیاز این فصلنامه علمی اضافه کرد: نخستین شماره “هوژین”  در فصل بهار منتشر شد و شماره دوم آن  هم نیمه دوم تیرماه توزیع می شود و دامنه پخش آن در ۴ استان آذربایجانغربی،ایلام، کردستان و کرمانشاه است.

فصلنامه علمی “هوژین”  به زبان کردی هشتم شهریور سال ۹۵  به شماره مجوز (۷۸۳۸۸) از هیئت نظارت بر مطبوعات کشور دستور نشر فعالیت را دریافت کرد