مطالعه افراد را انسان‌های بهتری‌ می کند

آیا دوست دارید انسان بهتری شوید؟ همین الان یک کتاب بردارید و مشغول خواندن آن شوید چراکه طبق نتایج یک تحقیق جدید، مطالعه منظم شما را تبدیل به انسانی مهربان‌تر با رفتارهای هم‌دلانه‌ می‌کند. در این تحقیق ۱۲۳ شرکت‌کننده حضور داشتند که ابتدا تست‌هایی از آن‌ها درباره ترجیح‌های آن‌ها درباره کتاب، تلویزیون و نمایش گرفته […]

آیا دوست دارید انسان بهتری شوید؟ همین الان یک کتاب بردارید و مشغول خواندن آن شوید چراکه طبق نتایج یک تحقیق جدید، مطالعه منظم شما را تبدیل به انسانی مهربان‌تر با رفتارهای هم‌دلانه‌ می‌کند.

در این تحقیق ۱۲۳ شرکت‌کننده حضور داشتند که ابتدا تست‌هایی از آن‌ها درباره ترجیح‌های آن‌ها درباره کتاب، تلویزیون و نمایش گرفته شد و سپس مهارت‌های فردی آن‌ها شامل این‌که آن‌ها چقدر به احساسات دیگران توجه می‌کنند و به دیگران کمک می‌کنند اندازه‌گیری شد. نتایج این تحقیق که در دانشگاه کینگستون در شهر لندن انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم مطالعه می‌کنند در مقایسه با افرادی که تماشای تلویزیون را ترجیح می‌دهند از نظر اجتماعی رفتار قابل قبول‌تری دارند.

در عوض، عاشقان تماشای تلویزیون رفتار دوستانه کم‌تری دارند و دیگران را کم‌تر درک می‌کنند. با این حال، صرف مطالعه کتاب کافی نیست چراکه این‌که چه نوع کتابی مطالعه می‌کنید هم تاثیر زیادی روی هوش هیجانی شما می‌گذارد. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که عاشقان ادبیات داستانی رفتارهای اجتماعی مثبت‌تری از خود نشان می‌دهند در حالی که عاشقان نمایش‌نامه و رمان‌های عاشقانه رفتار هم‌دلانه بیش‌تری را نسبت به دیگران از خود نشان دادند. همین‌طور نتایج این مطالعه نشان داد عاشقان کتاب‌های تجربی‌تر در دیدن مسائل از وجوه مختلف توانمندتر هستند اما این عاشقان کتاب‌های کمدی بودند که بالاترین رتبه را در ویژگی ارتباط با دیگران به خود اختصاص دادند.

محققان این پژوهش بیان می‌کنند که: «خواندن ادبیات داستانی با گستره‌ای از توانایی‌های افراد در هم‌دلی با دیگران ارتباط دارد. مطالعه ادبیات داستانی و به‌ویژه کمدی کلید افزایش توانایی افراد در رفتارهای هم‌دلانه است».

منبع: ویدوآل