جنگل های پیرانشهر و سردشت آفت زدایی شدند

جنگل های پیرانشهر و سردشت سم پاشی و آفت زدایی شدند جنگل های پیرانشهر و سردشت با ۸۲ سورتی پرواز در سال جاری محلول پاشی و آفت زدایی شد. به گزارش پیرانشهر رووداو، «رحمان وهاب زاده» مدیر کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت:خوشبختانه در راستای حفاظت از جنگلهای […]

جنگل های پیرانشهر و سردشت سم پاشی و آفت زدایی شدند

جنگل های پیرانشهر و سردشت با ۸۲ سورتی پرواز در سال جاری محلول پاشی و آفت زدایی شد.

به گزارش پیرانشهر رووداو، «رحمان وهاب زاده» مدیر کل منابع طبیعی استان آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت:خوشبختانه در راستای حفاظت از جنگلهای استان با حمایت مسئولان ارشد سازمان جنگلها بخصوص ریاست محترم سازمان ؛ در سه سال اخیر توانستیم با تامین اعتبارات لازم برای محلول پاشی و آفت زدایی جنگلهای استان بوسیله هواپیما؛ اقدامات موثری را انجام دهیم که این موضوع برای اولین بار در سطح جنگلهای استان در سطح کشور اتفاق می افتد.
وی افزود:امسال نیز همچون دوسال گذشته در بیش از دو هزار هکتار از عرصه های جنگلی ،هواپیماهای محلول پاش کار آفت زدایی را انجام دادند که در حدود ۸۲ سورتی پرواز داشتند. این محلول پاشی بدون هیچ آسیب زیست محیطی بوده و خوشبختانه کار حفاظت و احیاء درختان جنگلی در این بخش بصورت موثر انجام شده است.
وهاب زاده ادامه داد:در مجموع در سه سال گذشته بیش از ۷ هزار هکتار از جنگلهای استان محلول پاشی شده است و تاکنون در حدود شش میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار برای انجام محلول پاشی هزینه شده است.
مهندس موسی زاده رییس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان نیز در این زمینه گفت:تلاش ما بر این است که در ختان طبیعی واقع در جنگلهای شهرستانهای پیرانشهر و سردشت عاری از هر گونه آفت شوند و این نخواهد بود مگر با تامین امکانات و اعتبارات لازم. بدلیل وجود  گونه های بسیار کمیاب و نادر در این جنگلها  در سه سال اخیر اقدامات خوبی برای حفاظت و احیاء جنگلها انجام شده است که محلول پاشی یکی از این اقدامات است. برای مثال توزیع پنل های خورشیدی برای جنگل نشینان و ایجاد جایگاه های توزیع کپسول گاز برای جلوگیری از قطع اشجارو تامین هیزم از این موارد به شمار می رود.
وی افزود:جنگلها بعنوان ریه های تنفسی محسوب میشوند و همه ی ما در جامعه موظفیم برای حفاظت و حراست از این میراث طبیعی نهایت تلاش و همکاری را داشته باشیم. هم اینک جنگلهای استان بالغ بر ۱۰۱ هزار هکتار است که یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل منابع طبیعی حفاظت مشارکتی است که امیدواریم با توسعه آموزشهای همگانی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در توسعه جنگلها نقش موثری را ایفاء نماییم./