۵۱ فوتی در حوادث رانندگی آذربایجان غربی در یک ماه

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در فروردین ماه سالجاری ۵۱ مورد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های درون شهری وبرون شهری استان رخ داده است. به گزارش پیرانشهر رووداو، رسول روشنی اظهار داشت: در فروردین ماه سالجاری ۵۱ مورد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری / درون شهری رخ داده است، که امیدوار هستیم […]

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در فروردین ماه سالجاری ۵۱ مورد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های درون شهری وبرون شهری استان رخ داده است.

به گزارش پیرانشهر رووداو، رسول روشنی اظهار داشت: در فروردین ماه سالجاری ۵۱ مورد تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری / درون شهری رخ داده است، که امیدوار هستیم امسال به معنای واقعی کلمه از این حیث سال کم‌حادثه‌ای باشد.
وی ضمن ابراز تاسف از اینکه در سال ۹۵ تلفات حوادث رانندگی استان افزایش یافته بود، ادامه داد: در سال گذشته ۶۴۴ نفر در مناطق مختلف آذربایجان غربی بر اثر وقوع حوادث رانندگی فوت کردند، که بررسی‌های به عمل آمده این موضوع را نشان می‌دهد که آمار فوق در مقایسه با سال ۹۴ از افزایش ده درصدی برخوردار است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۵۱ نفر در تصادفات رانندگی فروردین ماه سال جاری جان خود را از دست داده‌اند، ادامه داد: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه کاهش تصادفات کمر همت ببندند و هشدارهای مورد نیاز را در زمینه‌های مختلف مطرح کنند تا اتفاق‌های ناگوار از این دست کمتر به وقوع بپیوندد همچنین نقش رسانه‌های جمعی در این زمینه هم قابل انکار نیست.
وی با بیان اینکه بیشترین تلفات حوادث رانندگی در فروردین ماه سالجاری با ۲۸ مورد در جاده‌های برون شهری رخ داده است، یادآوری کرد: نه مورد تصادف هم در مسیرهای درون‌شهری و ۱۴ مورد غیرترافیکی یعنی خارج از حریم راه رخ داده است، به طوری که در این حوادث هم‌وطنان جان خود را از دست داده‌اند.
دکتر رسول روشنی با ابراز تاسف از اینکه در تصادفات مورد اشاره ۳۹ نفر مرد و ۱۲ نفر زن جان خود را از دست داده‌اند، یادآوری کرد: ۹۵۹ نفر در اثر حوادث رانندگی در فروردین ماه سال جاری مصدوم شده و به همین دلیل مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند، از این تعداد ۶۶۸ نفر مرد بوده و ۲۹۱ نفر زن هستند./