مشروح جلسه بازاریان بازارچه و شورایان منتخب+گزارش تصویری

امروز سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ جلسه هم اندیشی اهالی بازارچه با منتخبین شورای شهر و اتاق اصناف و جمعی از نخبگان شهر برگزار گردید که در این جلسه مطالبی از سوی طرفین حاضر در جلسه مطرح شد که در گزارش زیر به آن می پردازیم: جلسه توسط مجری برنامه آقای مراد یوسفی شروع و […]

امروز سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ جلسه هم اندیشی اهالی بازارچه با منتخبین شورای شهر و اتاق اصناف و جمعی از نخبگان شهر برگزار گردید که در این جلسه مطالبی از سوی طرفین حاضر در جلسه مطرح شد که در گزارش زیر به آن می پردازیم:

جلسه توسط مجری برنامه آقای مراد یوسفی شروع و سپس با اعلام ریزبرنامه های جلسه آیاتی از قرآن کریم از سوی آقای علی قادری تلاوت شد. سپس از ماموستا و امام جماعت مسجد امام شافعی برای ایراد سخنرانی دعوت شد که ایشان از مسئولین و بازاریان درخواست کردند که نسبت به بازسازی مسجد امام شافعی اقدام کنند چراکه این مسجد تنها مکان موجود برای اهالی بازارچه و مهمانان جهت ادای نماز می باشد و همچنین به دلیل نبود سرویس بهداشتی در سطح بازارچه، مسافران و بازاریان از امکانات مسجد استفاده می کنند که وضع کنونی جوابگوی نیاز بازاریان و مسافران نیست و نیاز به بازسازی دارد.

در ادامه جلسه از آقای محمد راح دعوت شد تا بخشی از مطالبات بازاریان را مطرح کند که این مطالبات در بخشی جداگانه در سایت قرار داده شده است. در ادامه آقای خالد علیزاده به عنوان یکی از بازاریان قدیمی بازارچه دعوت شد تا در خصوص مشکلات اصلی بازارچه مطالبی را عنوان کند که عمده تاکید وی بر مشکل خروج بار از شهرستان به شهرهای همجوار بود و اعتقاد داشت که دلیل اصلی نبود رونق در بازار خروج بار از مرز به سمت شهرهای همجوار است و باید به نحوی با این مشکل برخورد کرد. وی همچنین به نقش مهم بازارچه در رشد اقتصادی شهرستان و تاثیر آن بر رفاه مردم اشاره کرد و اعلام کردند در صورت رونق بازارچه تمام بخش های شهرستان رشد خواهد داشت و از بازارچه پیرانشهر به عنوان قلب تپنده شهرستان یاد کرد.

جلسه بازارچه

در این جلسه ۵ تن از منتخبین شورای شهر، آقایان خالد حسن آقای، مهندس حیدر سرشین، آقای محمد زاهید محمدزاده اقدم، آقای صفرتفاخر و آقای صلاح طه زاده حضور داشتند و آقای سعیدنیا و خانم قریشی به دلیل اطلاع دیرهنگام به آن ها، نتوانستند در این جلسه حضور یابند.

جلسه بازارچه

سپس آقای خالد حسن آقای یکی از منتخبین شورای شهر به نمایندگی از دیگر اعضا سخنانی ایراد کرد. وی در سخنان خود اعلام کرد:

احیاء بازار پیرانشهر از برنامه های اصلی شورای آینده خواهد بود. همچنین گفتند که پیگیر مجوزهای(برگه سبز) صادر شده برای ارسال بار تجمیعی به داخل کشور و با رعایت حق و حقوق مرزنشینان خواهیم بود.

 آقای حسن آقای در ادامه گفتند که شفاف سازی از برنامه های اصلی شورای آینده است و سعی خواهیم کرد با انتخاب شهرداری مردمی و با برنامه برای شهر به مطالبات مردمی پاسخی مناسب داده باشیم.

وی افزود استقبال از اعلام حضور جوانان متخصص و دارای برنامه بعنوان بازوی فکری شورای شهر و شهرداری، رعایت اصل انصاف توسط شوراهای فعلی در خصوص مصوب کردن برنامه های خارج از عرف برای فروش زمین های شهرداری و اجرای مصوبات خارج از برنامه و تلاش در راستای تحویل شهرداری و شورای مقروض در دستور کار شورای منتخب قرار خواهد گرفت.

در ادامه نیز آقای خضر رحمانپور ریاست اتاق اصناف پیرانشهر و آقای رزگار آودلی نیز در خصوص مشکلات و راهکارها مطالبی را عنوان کردند.

جلسه بازارچه

جلسه بازارچه

در پایان آقای مهندس طاهر ابوبکری به نمایندگی از تدارک دهندگان این جلسه، مطالبی را در خصوص مشکلات بازارچه و انتظار بازاریان از شوراها و مسئولین بیان کردند و از مسئولین خواستند که در راستای شناساندن پیرانشهر به مردم کشور با طرح های تبلیغاتی در رسانه ها و به خصوص تلویزیون اقدام کنند. وی همچنین اعلام کرد که با تلاش تیم شرکت بهسازان عرصه و محیط و همراهی اهالی بازارچه تیم مستندسازان به پیرانشهر آورده شده که انشاالله در صورت همکاری بیشتر مسئولین و بازاریان، این پروژه به اتمام خواهد رسید و به زودی از شبکه های کشور پخش خواهد شد. وی همچنین به ظرفیت های موجود در شهرستان از جمله، بازارچه مرزی، شروع جنگل های زاگرس، سنگ های افسانه ای خورنج، شهر یادمان شهدا و دروازه زیبای شمال غرب کشور اشاره کردند که درصورت همکاری مسئولین هرکدام از این ظرفیت ها می تواند به جذب گردشگران به شهرستان پیرانشهر کمک شایانی کند.

جلسه بازارچه

جلسه بازارچه

بازارچه

جلسه بازارچه