برداشت نخستین محصول پسته در مهاباد

[quote bgcolor=”#f2f2f2″ arrow=”yes”]سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال برای نخستین‌بار یک تن محصول از یک باغ پسته در این شهرستان برداشت شد[/quote] سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: این باغ پسته به وسعت ۳.۶ هکتار در روستای «گابازله» از توابع بخش مرکزی مهاباد قرار دارد که نخستین بار […]

[quote bgcolor=”#f2f2f2″ arrow=”yes”]سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال برای نخستین‌بار یک تن محصول از یک باغ پسته در این شهرستان برداشت شد[/quote]

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: این باغ پسته به وسعت ۳.۶ هکتار در روستای «گابازله» از توابع بخش مرکزی مهاباد قرار دارد که نخستین بار به ثمر نشست و امسال بیش از یک تن پسته از آن برداشت شد.

وی ادامه داد: این باغ ۲۰ ساله به دلیل اینکه از گونه‌های نامرغوب و کم‌بازده است در سال‌های اخیر برداشت بسیار کمی داشت ولی امسال با مراقبت و مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی محصول آن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه باغ پسته در طول سال تنها به سه نوبت آبیاری نیاز دارد، اظهار داشت: جهاد کشاورزی از باغدارانی که خواهان جایگزین کردن باغ‌های خود به باغ پسته هستند استقبال کرده و همکاری های لازم را برای دریافت نهال‌های پربازده و مرغوب انجام می دهد.

محصول پسته و سایر محصولات مشابه می تواند جایزین خوبی به جای سایر محصولات آب بر باشد

مسئول واحد باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: ایجاد باغ های پسته به دلیل قیمت خوب، ارزش افزوده و صرفه اقتصادی این محصول می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات آب‌بر باشد.

کریمی به محدودیت‌های آبی منطقه در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: کشاورزان باید محدودیت‌های کشت محصولات آب‌بر را مدنظر داشته و ضمن جایگزینی روش‌های نوین کشاورزی با روش‌های سنتی، اقدام به تغییر الگوی کشت کنند.