واکنش رسول خضری به تیراندازی به کولبران

رسول خضری عنوان کرد:علی رغم قول و تعهد وزیر کشور مبنی بر خوداری نیروهای مرزبانی در تیراندازی به کولبران،اما گویا کسی به این موضوع توجه نمی کند و ما شدیدا علیه کشته شدن کولبران موضع گیری می کنیم. به گزارش پیرانشهر رووداو نماینده مردم ‌سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار […]

رسول خضری عنوان کرد:علی رغم قول و تعهد وزیر کشور مبنی بر خوداری نیروهای مرزبانی در تیراندازی به کولبران،اما گویا کسی به این موضوع توجه نمی کند و ما شدیدا علیه کشته شدن کولبران موضع گیری می کنیم.

به گزارش پیرانشهر رووداو نماینده مردم ‌سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس با اشاره به جانباختن یک ‌کولبر در شلیک نیروهای مرزبانی ،اظهار کرد:وزیر کشور علی رغم آن‌ همه قولی که به مجلس داده، اما ما هنوز شاهد تیراندازی به کولبران هستیم.درست است این جریان نسبت به چندسال پیش کمتر شده،اما همچنان‌ادامه دارد و ما خواهان ریشه کن شدن آن ‌هستیم.

وی افزود:الان سومین بار است که از وزیر کشور سوال می شود و وی هربار قول می دهد که این‌مسئله روی ندهد اما گویا ماجرا جور دیگر رقم می خورد.

خضری با گلایه از هنگ مرزبانی استان‌اذربایجان غربی ،گفت:برای من خیلی عجیب است علی رغم آن که چندین بار به آن‌ها تذکر داده شده که از این کار خودداری کنند،اما ما شاهد این حرکت نادرست هستیم.

وی ادامه داد:اگر نیروهای مرزبانی در این رابطه مشکلی دارند باید افرادی را که فکر می کنند مضنون هستند دستگیر نمایند و تحویل مراجع قانونی بدهند نه اینکه جان او را بگیرند.

وی افزود:این موضوع برای چهره نظامی کشور هم مناسب نیست و حساسیت ایجاد می کند.این افراد برای بیست،سی هزار تومان‌جان خود را به خطر می اندازند.

نماینده سردشت با تاکید بر پیگیری نمایندگان و سوال از مسئولین کشور،خاطر نشان کرد:علی رغم تذکرات کتبی،شفاهی،سوال از وزیر کشور و نامه به رئیس جمهور،اما ما هربار شاهد این واقعه هستیم و این باعث گلایه و رنجش مردم و نمایندگان مردم‌‌ شده است.

خضری تصریح کرد:ما قویا به تیراندازی به کولبران اعتراض می کنیم و نارضایتی خود را اعلام می کنیم و سریعا از تمامی نهادهای مسئول می خواهیم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی نمایند