مبارزه شیمیایی با ملخ های شکم بادمجانی در مزارع مهاباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهاباد مبارزه شیمیایی با آفت ملخ شکم بادمجانی درسطح ۹۵ هکتار از اراضی زیر کشت غلات این شهرستان خبر داد. به گزارش پیرانشهر رووداو،‌ عبدالرحمان کلیجی درگفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: در سال جاری طی تعدادی از کشاورزان و اهالی روستاهای آفان، گلیار، کانی سفید و بیرم از […]

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهاباد مبارزه شیمیایی با آفت ملخ شکم بادمجانی درسطح ۹۵ هکتار از اراضی زیر کشت غلات این شهرستان خبر داد.

به گزارش پیرانشهر رووداو،‌ عبدالرحمان کلیجی درگفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: در سال جاری طی تعدادی از کشاورزان و اهالی روستاهای آفان، گلیار، کانی سفید و بیرم از توابع حوزه مراکز جهاد کشاورزی منگور شرقی و کانی بازار ازافزایش و تراکم پوره های ملخ شکم بادمجانی در همجواری مزارع آنان خبر دادند.
وی افزد: پس از حضور کارشناسان مرکز و کارشناس حفظ نباتات شهرستان و بازدید از مناطق فوق الذکر و ارزیابی انجام شده ، پوره های ملخ با تراکم بالا در بعضی از نقاط فوق مشاهده شد.
کلیجی تصریح کرد: لذا به منظور کنترل و کاهش جمعیت آفت با همکاری شوراهای اسلامی محل و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت لکه ای در طول سه روز مبارزه شیمیایی در این مزارع انجام گرفت و مزارع این روستاها عاری از این آفت شدند.