اختصاص یک درصدی فروش معادن برای جبران خسارت مناطق استقرار معادن

[quote bgcolor=”#fcfcfc” arrow=”yes”]دبیر نشست منطقه ای روسای سازمان های صمت شمال غرب کشور گفت: یک درصد از محل فروش معادن و فعالیت های صنایع معدنی که در اثر فعالیت آن ها خسارت هایی به اهالی منطقه وارد شده با تشخیص شورای عالی معدن به مراکز استان ها اختصاص می یابد[/quote] به گزارش پیرانشهر رووداو به […]

[quote bgcolor=”#fcfcfc” arrow=”yes”]دبیر نشست منطقه ای روسای سازمان های صمت شمال غرب کشور گفت: یک درصد از محل فروش معادن و فعالیت های صنایع معدنی که در اثر فعالیت آن ها خسارت هایی به اهالی منطقه وارد شده با تشخیص شورای عالی معدن به مراکز استان ها اختصاص می یابد[/quote]

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کرد پرس، دومین نشست منطقه ای روسای سازمان های صنعت معدن و تجارت شمالغرب کشور به میزبانی آذربایجان غربی در اورمیه برگزار شد .

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در این نشست گفت: در حوزه توسعه صادرات ۲۰ درصد صادرات غیر نفتی کشور مختص شمال غرب کشور است که شامل استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل است.

اختصاص یک درصدی فروش معادن برای جبران خسارت مناطق استقرار معادن در مناطق شمالغرب

حبیب امین زاده اظهار داشت: اختصاص یک درصدی از محل فروش معادن و فعالیت های صنایع معدنی که در اثر فعالیت آن ها خسارت هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی وارد شود با تشخیص شورای عالی معدن به مراکز استان ها نهایی شده و سرفصل هزینه کرد آن نیز مشخص شده است.

او ادامه داد: هدف از این نشست که مسولیت دبیرخانه آن برعهده سازمان صمت آذربایجان شرقی است، هم افزایی و تبادل نظر بین مدیران و تصمیم گیری منطقه ای با بهره مندی از امکانات و ظرفیتهای موجود در هر یک از استانها برای رفع چالشهای اقتصادی پیش رو عنوان شده است .

از مزیت های منطقه شمال غرب کشور استقرار جغرافیایی و موقعیت استراتژیک این منطقه است

در این نشست، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در این نشست گفت: نشست های منطقه ای در توسعه استان های منطقه بسیار موثر و تأثیر گذارخواهد بود. یکی از مزیت های منطقه شمال غرب کشور استقرار جغرافیایی و موقعیت استراتژیک این منطقه است.

غلامرضا بابایی اضافه کرد: دسترسی به مرزهای زمینی و استقرار یک پنجم پایانه های مرزی کشور در استان آذربایجان غربی با وجود پایانه های بسیار مجهز مرزی در خدمت منطقه در راستای نیل به اهداف تعین شده برای پیشرفت منطقه می باشد.

او بیان کرد: جهت دهی توسعه منطقه به سوی صنعتی شدن منجر به رفع بیکاری، ایجاد ارزش افزوده بسیار خوب و رفع مشکلات معیشتی مردم منطقه خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به موقعیت خوب منابع طبیعی، آب و خاک منطقه شمال غرب کشور و ۴ استان مستقر در این منطقه مشکلی برای تولید محصولات غذایی کشور نداریم که با صنعتی کردن این موقعیت در تأمین نیازهای غذایی کشور بسیار موثر خواهیم بود.

او افزود: از دیگر ظرفیت های موجود در استان آذربایجان غربی وجود مواد معدنی متنوع و فعالیت های معدنی است که باید به سهم موثر معادن در درآمد های کشور برسیم و لازمه آن ایجاد زیرساخت های مناسب، به روز، دانش بنیان و صادرات محوربودن صنایع فرآوری و پائین دستی در این حوزه است.