به مناسبت شب یلدا: برگزاری همایش طلاق عاطفی در پیرانشهر

همایش ” طلاق عاطفی” به مناسبت فرارسیدن شب یلدا در پیرانشهر برگزار شد.   سیامند جوانبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر در حاشیه برگزاری این همایش گفت: برگزاری همایش ” طلاق عاطفی” یکی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی مرکز مشاروه روانشناختی ” شمیم” پیرانشهر بود که در راستای کاهش آسیب های […]

همایش ” طلاق عاطفی” به مناسبت فرارسیدن شب یلدا در پیرانشهر برگزار شد.

 

سیامند جوانبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر در حاشیه برگزاری این همایش گفت: برگزاری همایش ” طلاق عاطفی” یکی از برنامه های فرهنگی و اجتماعی مرکز مشاروه روانشناختی ” شمیم” پیرانشهر بود که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بویژه کاهش معضل طلاق برگزار شد.

وی ادامه داد: در این همایش که همزمان به مناسبت فرارسیدن شب یلدا در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر برگزار شد، موضوع طلاق بعنوان یک آسیب اجتماعی که دامنگیر قشر عظیمی از جامعه شده است توسط “اسماعیل شوانی” مسئول مرکز مشاوره و روان شناختی “شمیم” پیرانشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جوانبخت اضافه کرد: متأسفانه امروزه گسترش طلاق و رواج آسیب های اجتماعی در جامعه باعث شده است تا هر روز شاهد فروپاشی خانواده هایی در سطح جامعه باشی.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر تصریح کرد: نبود آگاهی های لازم و همچنین عدم آشنایی کافی زوج های جوان به مسایل و مشکلات قبل و بعد از ازدواج مهمترین عامل از هم گسیختگی و فروپاشی خانواده در سالهای اول تشکیل زندگی مشترک به حساب می آید لذا برگزاری چنین همایش هایی می تواند تا اندازه بسیار مطلوبی از گسترش آن جلوگیری نماید.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: پیامدهای مخرب روحی، روانی، اجتماعی و حتی اقتصادی این آسیبها و چالشها بر خانواده ، فرزندان و جامعه ، می تواند همچون زخمی بر پیکره جامعه جبران ناپذیر باشد لذا باید با آموزش و آگاهی بخشی در این رمینه گوشه ای از معظلات اجتماعی و خانوادگی جامعه ی امروز را مورد نقد و بررسی قرار دهیم و در جهت رفع آنها برنامه ریزی و اقدام نماییم.

در این همایش که با همکاری شورا و شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر و همچنین مرکز مشاوره و روان شناختی “شمیم” برگزار شد ، گروه هنری “باران” میانپرده ی زیبایی را با موضوع طلاق اجرا کردند.
عثمان حسن زاده ، خبرنگار خبرگزاری کردپرس