تنگ نظری های قومی و مذهبی سرمایه داران آذربایجان غربی را فراری داده است

استاندار آذربایجان غربی: تنگ نظری های قومی و مذهبی در استان، منجر به کوچ سرمایه داران آذربایجان غربی به خارج از کشور و استان های دیگر شده است محمد مهدی شهریاری در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی که با حضور رییس کل دادگستری استان در محل دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: […]

استاندار آذربایجان غربی: تنگ نظری های قومی و مذهبی در استان، منجر به کوچ سرمایه داران آذربایجان غربی به خارج از کشور و استان های دیگر شده است

محمد مهدی شهریاری در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی که با حضور رییس کل دادگستری استان در محل دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: با وجود ثروت های بی شمار استان، تنگ نظری های قومی و مذهبی و برخوردها موجب شده سرمایه داران اهل استان به خارج از کشور و استانهای دیگر کوچ کنند.

وی افزود: علیرغم کاهش سرمایه گذاری های خارجی در کشور، تلاش هایی در استان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال انجام است و توانسته ایم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم و ورود ۵ میلیون دلار از ۲۰ میلیون دلار  برای احداث کارخانه کلاج و ترمز در روز گذشته تنها نمونه ای از این تلاش است.

شهریاری با اشاره به افزایش تضادها در بین خانواده های ایرانی، گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و بویژه نزاع ها و جرایم خشن ناشی از مشکلات زیر ساخت های اصلی جامعه است که در صورت اصلاح نشدن این زیر ساخت ها در آینده با افزایش وقوع جرم روبرو خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسائل و بحث های اجتماعی به حاشیه رفته و بحث های سیاسی در اولویت جامعه قرار گرفته و این مسئله موجب به فراموشی سپرده شدن مسائل اجتماعی در جامعه شده است.

وی مباحث اقتصادی را نیز در رفتارهای اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: به دلیل نبود ثبات اقتصادی و نوسانات زیاد اقتصادی در جامعه ، مسائل اجتماعی نیز دچار مشکلات زیادی شده است.

شهریاری ضمن قدردانی از تلاش های اعضای ستاد پشگیری از وقوع جرم در کاهش آمار وقوع جرم در استان اظهار داشت: با برجسته کردن نقش دین و مذهب در جامعه و افزایش آموزش های مختلف از جمله کنترل خشم  توسط  ائمه جمعه و دستگاه هایی همچون صدا و سیما و آموزش و پرورش بتوانیم آمار ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه را کاهش دهیم.