استاندار آذربایجان غربی نسبت به عزل فرماندار پیرانشهر واکنش نشان داد

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به دلیل عزل فرماندار پیرانشهر گفت: فرمانداران شهرهای کردنشین آذربایجان غربی را هماهنگ با نظر نمایندگان این شهرها در مجلس انتخاب کردیم. به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کردپرس اولین نشست خبری استاندار آذربایجان غربی در دولت دوازدهم صبح امروز پنجشنبه همزمان با آغاز هفته دولت برگزارشد. «قربانعلی سعادت» […]

استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به دلیل عزل فرماندار پیرانشهر گفت: فرمانداران شهرهای کردنشین آذربایجان غربی را هماهنگ با نظر نمایندگان این شهرها در مجلس انتخاب کردیم.

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کردپرس اولین نشست خبری استاندار آذربایجان غربی در دولت دوازدهم صبح امروز پنجشنبه همزمان با آغاز هفته دولت برگزارشد.

«قربانعلی سعادت» استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دلیل عزل فرماندار پیرانشهر اعتراضات نماینده این شهرستان از عملکرد این فرماندار به وزیر کشور بوده است؟  گفت: اولا بنده روز اولی که استاندار شدم در جلسه ای که با نمایندگان استان در مجلس داشتم، صراحتا گفتم که تمام فرمانداران دولت احمدی نژاد را برکنار خواهم کرد که این سخنم با واکنش و اعتراض نمایندگان استان مطرح شد زیرا اکثر فرمانداران یا با هماهنگی آنان انتخاب شده بودند یا طی این مدت باهم همراه شده بودند، اما بنده سرحرفم ماندم و همه فرمانداران را تغییر  دادم.

سعادت ادامه داد: اکثر فرمانداران را طوری انتخاب کردم که در خدمت نمایندگان مردم باشند اما برای شهرستان های کُردنشین احترام خاصی قائل شدم و فرمانداران آنجا را با هماهنگی نمایندگان منصوب کردم.

وی افزود: آقای خضری نماینده پیرانشهر از بنده خواست تا یک شخص را که در دولت احمدی نژاد در یکی از شهرستان های کشور فرماندار بوده است را منصوب کنم اما بنده قبول نکردم. زیرا اولا از دولت احمدی نژاد بود و دوما سیاست ما این بود که حتما فرمانداران شهرستان های کُردنشین کُردباشند.

سعادت در ادامه گفت: بعد از مدتی با معرفی  ایشان فرمانداری که اخیرا برکنار شد را منصوب کردیم و این فرماندار اوایل با اقای خضری هماهنگ و همراه بودند اما بعدا بینشان اختلاف افتاد، این اختلافات اصلا به مصلحت شهرستان ها نیست و در طی همین اختلافات فرصت های زیادی در سردشت و پیرانشهر ازدست مان رفت.

وی در رابطه به اتهامات مالی مطرح شد در خصوص فرماندار برکنار شده پیرانشهر نیز گفت: هیچ مورد ثابت شده ای وجود ندارد و هرچه هست در سطح اتهام است.

سعادت در پاسخ به دیگر سوال مبنی بر اینکه ” نماینده بوکان اخیرا گفته است که تازمانی که من باشم فرماندار بوکان هم خواهد بود!آیا این روابط در اراده استاندار برای تغییر فرمانداران ملاک خواهد بود!؟ گفت: اگر نماینده ای از فرمانداران حمایت می کند تشکر می کنیم.

وی افزود: با پیشنهاد اقای عثمانی فردی را بر فرمانداری بوکان منصوب کردیم که تجربه مدیریتی در فرمانداری و بخشداری را نداشت و با یک سری آموزش وی را آماده کردیم.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: بازهم تکرار میکنم در انتخاب فرمانداران استان به شهرستان های کُرد نشین استثنا قائل شدم و با هماهنگی کامل با نمایندگان فرماندار را منصوب کردم اما هرگز تن به فرمانداری نخواهم داد که از خط ومشی اعتدال عدول کنند

قربانعلی سعادت ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات تصریح کرد: مکانیزم انتخابات در کشور ما نظر مردم را در خصوص اینکه چه جریانی بر کشور و شهرها مدیریت داشته باشد جامه عمل میپوشاند.

وی با اشاره به دو اولویت مهم دولت یازدهم در سطح استان تصریح کرد: احیای دریاچه ارومیه و ایجاد اشتغال برای جوانان مهم ترین دغدغه های ما در دولت یازدهم بوده است که خوشبختانه شاهد انجام عملیات برای احیای دریاچه ارومیه هستیم و در این زمینه مردم همکاری بسیار خوبی با دستگاه های اجرایی داشته اند.

وی ادامه داد ؛ در همین زمینه ۵۰ هزار هکتار چغندرقند به صورت سنتی آبیاری می شد که اکنون مساحت زمین های زیر کشت را ۵۰‌ درصد کاهش داده ایم اما همان میزان تولیدات را داریم.

او افزود:  تلاش زیادی برای ایجاد زیرساخت های اشتغال صورت گرفته است و در همین راستا امنیت سرمایه گذاری را تا حد مطلوبی بالا برده ایم.

وی همچنین گفت ؛ از سال ۹۵ با اختصاص سوخت سهمیه‌ای به خانوارهای مرزنشینان ، در جنوب استان به اقتصاد مردم مرزنشین کمک کردیم در شهرستان های ارومیه،  سلماس ، خوی  و ماکو تاکنون این کار انجام نشده ولی با اختصاص تسهیلات صادرات و واردات در بازارچه‌های مرزی امکان امرار معاش ایجاد شده است.

سعادت با اشاره به سرمایه گذاری های انجام گرفته در دولت یازدهم در سطح استان خبر داد:  ۹۰۰میلیارد تومان برای راه اندازی واحد های تولیدی آذربایجان غربی سهم مشخص شده است

وی ادامه داد: در این زمینه به شدت با مشکل نقدینگی مواجه هستیم و بهره بالای تسهیلات اجازه نمیدهد که تولید کننده از آن استفاده کند.

سعادت با اشاره به نقش رسانه ها در مطالبه گری اذعان کرد: رسانه ها، درخواست های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را  مطرح کنند و دستگاه های سنگ انداز را به چالش بکشند.

استاندار آذربایجان غربی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت ؛ برای گروه های تکفیری هزینه شده و فقط مختص مناطق مرزی نیست، زمانی همین شهر ارومیه گروهک تکفیری و حتی امیر داشته که همگی دستگیر شدند، بیکاری میتواند دلیلی برای گرایش جوانان به گروه های تکفیری باشد اما چنان دلیل پررنگی نیست، اکثر جوانان ما در مناطق مرزی عشق به و‌طن دارند.

وی درپایان گفت: هویت طلبی را می پذیریم هرکس باید مدافع هویت خود باشد اما نه پانترکیسم و نه پانکردیسم را نمی پذیریم./