جمع آوری متکدیان از سطح شهر پیرانشهر توسط شهرداری+گزارش تصویری

جمع آوری متکدیان مدت زمان طولانی است که به یکی از مطالبات مردم پیرانشهر تبدیل شده است. متکدیانی که مشخص نبود از کدام منطقه کشور به پیرانشهر آمده و مشغول به تکدی گری هستند.   امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه با هماهنگی های انجام شده توسط شهرداری پیرانشهر ۲۲ نفر از متکدیان سطح شهر جمع آوری […]

جمع آوری متکدیان مدت زمان طولانی است که به یکی از مطالبات مردم پیرانشهر تبدیل شده است. متکدیانی که مشخص نبود از کدام منطقه کشور به پیرانشهر آمده و مشغول به تکدی گری هستند.

 

امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه با هماهنگی های انجام شده توسط شهرداری پیرانشهر ۲۲ نفر از متکدیان سطح شهر جمع آوری و به کمپی در شهرستان میاندواب منتقل شدند. آقای بالقچی روابط عمومی شهرداری پیرانشهر به خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: پس از کشف محل اسکان متکدیان در حاشیه شهر پیرانشهر با اقدامی فوری حدود ۲۲ نفر از متکدیان جمع آوری شدند و به کمپی در میاندواب منتقل شدند. آقای بالقچی در این خصوص افزود: با پیگیری های انجام شده مشخص شد که این متکدیان از اهالی سیستان و بلوچستان بوده و از محل اسکان این افراد مقداری پول یافت شد که پس از مصادره تحویل کمیته امداد امام خمینی پیرانشهر گردید.

ایشان در ادامه گفتند که تنها راه مبارزه با متکدیان فرهنگ سازی و عدم کمک مردم به این متکدیان است که این حرفه را به عنوان شغل اصلی دنبال کرده و به شیوه های مختلف و با مظلوم نمایی و سواستفاده از کودکان مبالغ هنگفتی را جمع آوری می کنند و از مردم خواستند که به جای کمک به این متکدیان، کمک های خود را به کمیته امداد و یا موسسات خیریه اهدا کنند تا کمک آن ها به نیازمندان واقعی برسد.

گزارش تصویری جمع آوری متکدیان پیرانشهر