بدون تجهیزات کوهنوردی اقدام به صعود از کوه های پیرانشهر نکنید

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر در واکنش به فوت دو نفر از شهروندان مهابادی در ارتفاعات پیرانشهر گفت: افرادی که قصد صعود به ارتفاعات و کوهستان های پیرانشهر را دارند بدون تجهیزات کوهنوردی به این کار اقدام نکنند. به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس کیوان خوشبخت، رئیس اداره ورزش و […]

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر در واکنش به فوت دو نفر از شهروندان مهابادی در ارتفاعات پیرانشهر گفت: افرادی که قصد صعود به ارتفاعات و کوهستان های پیرانشهر را دارند بدون تجهیزات کوهنوردی به این کار اقدام نکنند.

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس کیوان خوشبخت، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پیرانشهر پس از فوت دو نفر از شهروندان مهابادی در ارتفاعات شهرستان پیرانشهر گفت : متاسفانه مرگ دو شهروند مهابادی در ارتفاعات ” قلات شاه” پیرانشهر موجب تأسف و ناراحتی شهروندان و بویژه جامعه ورزشی شهرستان پیرانشهر شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به اداره ورزش و جوانان این شهرستان متاسفانه این دو نفر که گویا به همراه اعضای خانواده خود به قصد تفریح به ارتفاعات ” قلات شاه” اقدام به صعود از کوه کرده بودند بعلت نداشتن تجهیزات کوهنوردی و ایمنی کافی از ارتفاعات ذکر شده صعود کرده و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهند.

 خوشبخت اضافه کرد: این حادثه بلافاصله توسط حاضران به مدیریت بحران شهرستان پیرانشهر و پایگاه امداد هلال احمر این شهرستان اعلام شد که نیروهای امدادی به محض دریافت گزارش حادثه به محل اعزام شدند.

 رئیس اداره ورزش و جوانان پیرانشهر ادامه داد: متاسفانه شدت جراحات وارده ناشی از سقوط به حدی بود که امدادگران اعزامی موفق نشدند کاری از پیش ببرند و در نتیجه این دو شهروند مهابادی جان خود را از دست دادند.

 این مسئول تاکید کرد، از تمامی افرادی که قصد صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی منطقه را دارند درخواست می شود بدون تجهیزات لازم برای صعود به این کار اقدام نکنند و همچنین گروههای کوهنوردی براساس برنامه های زمانبدی از قبل تعیین شده و با هماهنگی های لازم با نهادهای مربوطه نسبت به صعود و ورزش کوهنوردی اقدام کنند تا خدای ناکرده دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات تلخ و ناگواری در منطقه نباشیم.

مقارن روز سەشنبە (۱۳ تیرماه) دو نفر از شهروندان مهابادی در ارتفاعات “قلات شاه ” پیرانشهر بر اثر صعود جان خود را از دست دادند که در گزارشات اولیه اعلام شده بود نامبردگان جزء کوهنوردان شهرستان مهاباد هستند اما پس از بررسی های بعمل آمده و گزارش هیئت کوهنوردی شهرستان پیرانشهر معلوم شد که این دو نفر عضو گروه های کوهنوردی این شهرستان نبوده بلکه به نظر می رسد همراه خانواده های خود به این منطقه عزیمت نموده و دچار این حادثه تلخ شده اند.

ارتفاعات قلات شاه پیرانشهر در ارتفاع ۲ هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و هر سال در چنین فصلی پذیرای کوهنوردان و علاقمندان بیشماری از اقصی نقاط ایران خواهد بود.