مهاباد دومین شهر گردشگری آذربایجان غربی است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی گفت: سه شهر ارومیه مهاباد و خوی هر ساله دارای بیشترین مسافر و بازدید کننده بوده و توانسته اند از لحاظ گردشگری در نظرسنجی های انجام شده در رتبه های اول تا سوم قرار بگیرند. به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کردپرس، “حسین امامی” در جلسه […]

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی گفت: سه شهر ارومیه مهاباد و خوی هر ساله دارای بیشترین مسافر و بازدید کننده بوده و توانسته اند از لحاظ گردشگری در نظرسنجی های انجام شده در رتبه های اول تا سوم قرار بگیرند.

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کردپرس، “حسین امامی” در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان مهاباد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان که روز یک شنبه برگزار شد، گفت: شهرستان مهاباد یکی از قطبهای گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی افزود: استان آذربایجان غربی رتبه ی نهم گردشگری را در میان استان‌های کشور کسب کرده که یکی از پربازدیدترین مناطق این استان، شهر مهاباد بوده است.
امامی اظهار داشت: سه شهر ارومیه مهاباد و خوی هر ساله دارای بیشترین مسافر و بازدید کننده بوده  و توانسته اند از لحاظ گردشگری در نظرسنجی های انجام شده در رتبه های اول تا سوم قرار بگیرند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در دولت تدبیر افزود: این ظرفیت باید در حوزه‌های تولید و اشتغال مدنظر قرار بگیرد به نحوی که اعطای مجوز به مراکز اقامتی بوم گردی به افراد متقاضی جهت توسعه امر گردشگری روستایی و اشتغالزایی در روستا انجام گرفته است.
معاون سازمان کل میراث فرهنگی استان ضمن اشاره به اهدای ۶ مجوز دفتر خدماتی گردشگری مسافرتی در مهاباد گفت: شهرستان مهاباد از لحاظ مراکز اقامتی مشکلات چندانی ندارد و در این شهر هتل های در خور توجه با ظرفیت مناسب ایجاد شده است همچنین غار سهولان دومین غار آبی کشور در این شهرستان با بازدید بالای گردشگران بسیار مورد توجه بوده است.
وی اظهار داشت: در ایام تابستان جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری به میزبانی منطقه ۲ گردشگری در ارومیه از چهارم تا ششم مرداد برگزار خواهد شد که در آن به نمایش غذاهای محلی وبومی شهرستان های استان با قضاوت داوران ملی و بین المللی می‌پردازد همچنین نفرات برتر میتوانند به جشنواره های بین المللی نیز را یابند.
معاون سازمان کل گردشگری استان گفت امیدواریم در ۳ ماهه تابستان نیز با مشارکت و حمایت ستاد سفر سهمی گردشگری استان افزایش یابد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد ضمن تشریح خدمات ستاد سفر گفت: کمیته هایی  ده گانه در عید نوروز با هدف  هدف مدیریت یکپارچه و توسعه گردشگری منسجم جهت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران در مهاباد بوده است.
صدفی افزود: مراکز اقامتی در ایام عید نوروز  با ۱۹۳ اتاق، ۵۳۹ تخت و ۲۱ سوئیت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی بودند که در این ایام ۲۵۸ هزار و ۷۱ نفر از مراکز گردشگری و جاذبه های طبیعی و انسانی دیدن کردند .
سرپرست اداره میراث فرهنگی اظهار داشت : ۴۴ هزار بروشور ،نقشه گردشگری، تقویم، سررسید و معرفی شهرستان مهاباد و جاذبه های گردشگری آن در ایام نوروز در بین مسافران و در اماکن اقامتی پخش شد. همچنین اتوبوس گردشگری رایگان با کمک شهرداری مهاباد و با همراهی راهنمایان گردشگری افتخاری در نقاط مختلف آماده به کار بودند.
صلاح کردستانی شهردار مهاباد نیز با انتقاد از کمبود امکانات در دسترس اداره میراث فرهنگی مهاباد گفت: در حالی که شهر مهاباد جز یکی از برترین های حوزه گردشگری استان است اما اداره گردشگری آن با کمترین امکانات در حال خدمت رسانی است و مسئولیت زیادی را با کمترین امکانات بر عهده دارد.
در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: مهاباد به عنوان قطب گردشگری استان باید به امکانات در خور این مقام نیز مجهز شود و امیدواریم اداره گردشگری استان در این راستا هماهنگی های لازم را انجام دهند.
ایرج شجاعی افزود: تقویت زیرساخت های گردشگری و معرفی جاذبه های طبیعی، فرهنگی و انسانی در مهاباد می‌تواند به تقویت صنعت گردشگری بیانجامد و حتی امر بوم گردی نیز باید در روستاها به عنوان یک صنعت و شغل مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: مدیریت سازمان گردشگری استان آذربایجان غربی تحولی جدید را در امر گردشگری این استان ایجاد کرده اند و شهرستان مهاباد امسال با ۲۷ درصد رونق گردشگری به یکی از قطب هایگردشگری استان تبدیل شد.
شجاعی گفت: امروزه گردشگری به یک صنعت قدرتمند تبدیل شده که امکان درآمدزایی و ایجاد اشتغال را فراهم کرده است به نحوی که هر گردشگر می‌تواند سه شغل ایجاد کند از این رو از سرمایه‌گذاران خواستاریم تا به صورت دقیق و منسجم و فعالانه در این حوزه اقدام کنند.
وی در پایان تاکید کرد: جهت حمایت از هتل داران و مدیران مراکز اقامتی شهرستان در هماهنگی با شهرداری طرح ساماندهی مسافران بررسی خواهد شد.