آقای شهردار پروژه نیمه تمام فرهنگ سرا پیرانشهر به خاطره ها پیوست؟

آقای شهردار پروژه نیمه تمام فرهنگ سرا پیرانشهر به خاطره ها پیوست؟ در دنیای پر شتاب امروز که گسترش زیرساخت های عمرانی یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی درهر کشوری محسوب می شود، نقش مدیریت زمان و هزینه، بیش از هر مولفه دیگری مطرح است. چرا که اصولا بخش های عمرانی بستری اولیه برای […]

آقای شهردار پروژه نیمه تمام فرهنگ سرا پیرانشهر به خاطره ها پیوست؟

در دنیای پر شتاب امروز که گسترش زیرساخت های عمرانی یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی درهر کشوری محسوب می شود، نقش مدیریت زمان و هزینه، بیش از هر مولفه دیگری مطرح است. چرا که اصولا بخش های عمرانی بستری اولیه برای شکل گیری پیشرفت دربخش های دیگر هستند و هر چه این امور با هزینه کمتر و مدت زمان کوتاه تری آماده بهره برداری شوند، مسیر رسیدن به فاز توسعه تسهیل خواهد شد. با وجود اینکه توسعه عمرانی ارتباط مستقیمی با چگونگی تخصیص و مدیریت بودجه به این بخش دارد، در عمل می بینیم پروژه های فراوانی در کشور به صورت نیمه کاره رها شده اند یا ساخت آنها طولانی تر و هزینه برتر از زمان ارائه طرح توجیهی شده است.

در شهرستان پیرانشهر نیز پروژه ناتمام واژه ای است که دیگر سالهاست برای هیچ شهروندی حساسیت ایجاد نمی کند و گویی بر اساس یک قانون نانوشته همگان می دانند برای افتتتاح یک پروژه باید حسابی صبر پیشه کرد. وقتی ساخت بیمارستان شهر که یک نیاز اساسی و حیاتی است  قریب به ۱۰ سال طول کشید، دیگر برای سایر پروژه های کوچکتر اصلاً نباید تعجیل کرد!

فرهنگ سرای ( کمربندی شین آباد) یکی از این پروژه های نا تمام شهرستان است که این روزها حال و روز خوشی ندارد ، عملیات ساخت فرهنگسرای پیرانشهر از سال ۸۸ آغاز شده اما بعد از گذشت ۱۴ سال همچنان نیمه تمام مانده و با وجود نیاز مبرم پیرانشهر به ‌فرهنگسرا، تلاش مسئولان برای برآوردن این نیاز تاکنون به نتیجه منجر نشده است، کارهای عملیاتی پروژه فرهنگسرا پیرانشهر که از سال ۸۸ آغاز شد اما پس از گذشت یک سال از روند ساخت با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد فعالیت عملیاتی پروژه فرهنگسرا به دلیل مشکل نقدینگی متوقف و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

فرهنگ همواره نقش حائز اهمیتی در تمدن بشری دارد از این رو مجموع گسترده ای از اخلاقیات، عادات، علم و دانش‌ها، باورها، هنر، قوانین و هر چه انسان به عنوان عضوی از یک جامعه یاد می گیرد، عنوان کرد و از طرفی دیگر فرهنگ وسیله‌ آموزش به نسل آینده است ، فرهنگسرا به عنوان مکانی هگکه در آن فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپا می شود و شرایطی برای آموزش و تولید محصولات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و هنری ایجاد می شود در واقع جهت کمک به توسعه‌ فرهنگ دو فعالیت اصلی از قبیل عملکرد آموزشی و عملکرد نمایشی یا نمایشگاهی را دنبال می کنند ، پیرانشهر از کمبود فرهنگسرا رنج می برد و نیاز به احداث ‌فرهنگسرا دارد تا جایگاهی برای بروز خلاقیت، استعداد هنرمندان ‌و هنردوستان خصوصا نسل‌جوان باشد به طوری‌ که علاوه بر تعالی فکر، فرهنگ و هنر، کشف و تربیت استعدادهای جدید در این زمینه راهگشای تعالی فرهنگ مردم شود.

امروز بعد از گذشت ۱۴ سال ادامه ساخت این پروژه به خاطره ها پیوست، رطوبت منطقه، نفوذ آب به لایه های سطحی سازه ها، زنگ زدگی و … در حال کاهش عمر مفید این سازه هستند که اگر به فکری به حال آن نشود، شاید در ادامه به لحاظ ایمنی و استاندارد، امکان ادامه تکمیل بنا وجود
نداشته باشد.