چهار نفر از کشاورزان استان به عنوان برترین‌های ملی در بخش تولید انتخاب و معرفی شدند.

سرویس آذربایجان غربی- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴ نفر از کشاورزان استان به عنوان برترین‌های ملی در بخش تولید انتخاب و معرفی شدند. بیتا احمدیان امروز ۳۰ خرداد در سی و ششمین آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی ملی و استانی، اظهار کرد: در فرآیند انتخاب نمونه ها در سال زراعی۱۳۹۹ […]

سرویس آذربایجان غربی- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۴ نفر از کشاورزان استان به عنوان برترین‌های ملی در بخش تولید انتخاب و معرفی شدند.

بیتا احمدیان امروز ۳۰ خرداد در سی و ششمین آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی ملی و استانی، اظهار کرد: در فرآیند انتخاب نمونه ها در سال زراعی۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، تعداد ۴۳۸ پرونده از شهرستانهای استان به دبیرخانه انتخاب نمونه ها ارسال شده است که پس از بررسی و بهره گیری از نطرکارشناسان خبره بخش خصوصی ترویج و محققان و بازدید میدانی ۸۹ نفر بهره بردار در ۸۹ رشته به عنوان نمونه استانی انتخاب شدند.

احمدیان تصریح کرد: از تعداد ۶۹ پرونده نمونه ارسالی به وزارت جهاد کشاورزی ، تعداد ۴ نفر به عنوان نمونه ملی در رشته های صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان میاندوآب، انگور آبی در شهرستان ارومیه، چغندر قند شهرستان پیرانشهر و بهره برداری از انتقال آب با لوله در شهرستان میاندواب انتخاب شده اند.
او با بیان اینکه شهرستان ارومیه با ۱۹ نفر نمونه رتبه اول استان را در تعداد نمونه ها به خود اختصاص داده است، گفت: تلاش می شود با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان سرعت و شتاب حرکت از کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی نوین، پایدار، بهره ور و اقتصادی را افزایش داد.
احمدیان افزود: مدیریت ترویج کشاورزی استان مهمترین متولی توسعه سرمایه های اجتماعی و انسانی بخش کشاورزی با بهره گیری از ظرفیت‌ها و منابع و نیروهای دولتی و غیر دولتی نقش مهمی در تقویت دانش بهره برداران دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با افزایش اثر بخش علم و فناوری در عرصه، در قالب راه اندازی کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی، طرح یاوران تولید، ایجاد سایتهای جامع تولیدی الگویی، مزارع الگویی و کانونهای یادگیری ، بهره گیری از ظرفیت رسانه های مجازی و مکتوب در جهت اصلاح الگوی کشت، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش تولید نشا، توسعه گلخانه ها، اصلاح و احیای باغات، استفاده از کودهای آلی و توسعه و ترویج آبیاری های نوین و مصرف بهینه نهاده ها مدیریت ترویج اقدامات مهمی را در طول سال در دست انجام و اجرا دارد