دستگیری ۵۰۰ سارق از ابتدای سال در آذربایجان غربی

سرهنگ غنی زاده : در طول فروردین ماه سال جاری ۵۰۰ نفر سارق دستگیر شده اند که ۶۸ درصد از آنها سابقه اعتیاد و ۷۲ درصد سابقه تکرار جرم داشتند. رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۱۴۰درصدی قتل که مربوط به پرونده های سنوات قبل خبر داد و گفت : خوشبختانه در […]

سرهنگ غنی زاده : در طول فروردین ماه سال جاری ۵۰۰ نفر سارق دستگیر شده اند که ۶۸ درصد از آنها سابقه اعتیاد و ۷۲ درصد سابقه تکرار جرم داشتند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۱۴۰درصدی قتل که مربوط به پرونده های سنوات قبل خبر داد و گفت : خوشبختانه در خصوص جرایم جنایی با کاهش جرم مواجه هستیم و ۶۰ درصد قتل ها با سلاح سرد انجام می گیرد.

سرهنگ سامان غنی زاده افزود : ۹۳ درصد از پرونده های جعل و ۸۴ درصد پرونده های کلاهبرداری کشف شده است.

وی از تشکیل ۱۷ پرونده اقتصادی بالغ بر ۱۶۴ میلیارد ریال و ۸۷۰ میلیون ریال خبر داد که ۱۹ نفر در این خصوص دستگیر شده اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: ۳۶۰ نفر دارای سابقه تکرار جرم و ۱۴۰ نفر سارق بار اولی بودند که به جامعه هدف سارقین استان  اضافه شده اند.

غنی زاده تصریح کرد : در طول فروردین ماه سال جاری ۵۰۰ نفر سارق دستگیر شده اند که ۶۸ درصد از آنها سابقه اعتیاد و ۷۲ درصد سابقه تکرار جرم داشتند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۲۳۳ عملیات کشف کالای قاچاق در سال جاری انجام شده است.

سرهنگ سامان غنی زاده درخصوص قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد:در سالجاری  ۲۳۳ عملیات منجربه کشف کالای قاچاق با دستگیری ۲۰۹قاچاقچی توسط نیروهای انتظامی آذربایجان غربی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از ۴۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده است خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۲۳ دستگاه خودروی مورد استفاده در حمل کالاهای قاچاق توقیف شده است.

سرهنگ غنی زاده درخصوص کالاهای قاچاق مکشوفه در سال جاری اظهار کرد: ۴۷ هزار و ۵۲۳ پاکت سیگار خارجی،۲۹ هزار سوب البسه و روسری،۷ هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی،۳۲ هزار لیتر فرآورده نفتی و بیش از یک میلیون و ۳۷۱ هزار قلم انواع داروی قاچاق از جمله کشفیات فرماندهی انتظامی استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ باند انواع سرقت متلاشی و ۲۵ سارق دستگیر شده اند تصریح کرد: از فروردین امسال ارزش کالاهای مکشوفه مسروقه ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ غنی زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان های امن در حوزه جرایم جنایی است افزود: در سال جاری ۹۳ درصد پرونده های جعل و ۸۴ درصد از پرونده های کلاهبرداری با دستگیری ۵۰ نفر جاعل به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی تصریح کرد: در فروردین امسال ۱۷ پرونده اقتصادی با ارزش ریالی ۱۶۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال با دستگیری ۱۹ نفر مخل اقتصادی به نتیجه رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه عمده پرونده های جرایم اقتصادی مربوط به زمین خواری بوده است ادامه داد: ۶ پرونده زمین خواری درحدود ۲۶ هزار و ۴۰۰ مترمربع به ارش ریالی ۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال مورد بررسی قرار گرفت و دراین راستا ۶ متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

لینک کوتاه خبر: https://piranshahrrudaw.ir/?p=775