توزیع سود حاصل از فروش سوخت در بین ۱۶ هزار مرزنشین سردشت

فرماندار سردشت گفت: ۱۶ هزار کارت بانکی حاوی سود فروش سوخت بین روستاییان مرزنشین شهرستان که در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرز قرار دارند توزیع شد. به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از بلفت، “نژاد جهانی” در مراسم توزیع نمادین این کارت ها در روستای بریسو با بیان اینکه سیاست دولت بر توسعه صادرات و در […]

فرماندار سردشت گفت: ۱۶ هزار کارت بانکی حاوی سود فروش سوخت بین روستاییان مرزنشین شهرستان که در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرز قرار دارند توزیع شد.

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از بلفت، “نژاد جهانی” در مراسم توزیع نمادین این کارت ها در روستای بریسو با بیان اینکه سیاست دولت بر توسعه صادرات و در کنار آن تولید و اشتغال داخلی است، اظهار کرد: دولت ها علیرغم تمامی کمبودها در مرز، با احداث بازارچه ها و فعالیت های موقت مرزی تعاملی مثبت با مسائل مرزنشینی داشته است.

فرماندار سردشت افزود: شیوه بهره مندی مرزنشینان از مسئله مرز و همچنین تغییر و تحولات در آن، در کنار فرصت ها، هم جای گلایه دارد و هم لازم به ساماندهی است که بایستی برای استفاده حداکثری اقشار فقیر و متوسط در شهرها و روستاها برنامه ریزی بلندمدت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه، دولت بر این مهم توجه دارد که مقداری از سود حاصل از فروش سوخت در مرزها را به مرزنشینان اختصاص یابد، اظهار کرد: در اولین مرحله، ۱۶ هزار خانوار از جمعیت روستایی شهرستان شناسایی و مبالغی به حساب آنها واریز شده است.

جهانی با بیان اینکه روستاهایی که در ۱۵ کیلومتری مرزهای شهرستان واقع شده اند در سال های مختلف عملا از تبعات و مسائل مرزنشینی بهره برده اند، افزود: امیدواریم با تداوم برنامه توزیع سودها، دولت بیشتر از همیشه نگاهی ویژه به توزیع عادلانه و درست ثروت ملی و مملکتی در بین اقشار محروم در روستاهای مرزی داشته باشد.

ناصر یوسفی بخشدار مرکزی هم در این مراسم بر تداوم و استمرار توزیع سود سوخت در بین مرزنشینان تاکید کرد.

رئیس بانک کشاورزی سردشت نیز به عنوان بانک عامل، تصریح کرد: افرادی که فاقد حساب در بانک کشاورزی هستند برای آنها حساب هایی افتتاح شده و کارت های بانکی هم به آنها تعلق گرفته است که افراد برای فعال کردن آن بایستی حضوری و با در دست داشتن کارت ملی و کارت شناسایی به این بانک مراجعه کنند تا فعال شود.

در حاشیه این مراسم از دهیاری، سالن ورزشی، مدرسه، اجرای طرح هادی و همچنین مسجد در حال ساخت روستای بریسو بازدید به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول از این طرح، کارت بانکی سود حاصل از فروش سوخت در بین تمامی روستاهای بخش وزینه و مرکزی شهرستان سردشت که در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرز هستند توزیع شد.

 

لینک کوتاه: https://piranshahrrudaw.ir/?p=743