خطر ابتلا به ویروس آنفولانزا را جدی بگیرید

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”] ویروس آنفلوانزا به عنوان یک بیماری واگیردار، به سرعت افراد را مبتلا می‌کند و مهم‌ترین عامل شیوع آن رعایت نکردن بهداشت فردی و جمعی است تا کنون ۲۷۳ نفر به دلیل ابتلا به آنفولانزا بستری و ۱۹ نفر کشته شده اند[/quote] پزشکان به کسانی که سابقه‌ی بیماری‌های تنفسی، آسم، بیماری‌های کلیوی و قلبی […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”] ویروس آنفلوانزا به عنوان یک بیماری واگیردار، به سرعت افراد را مبتلا می‌کند و مهم‌ترین عامل شیوع آن رعایت نکردن بهداشت فردی و جمعی است

تا کنون ۲۷۳ نفر به دلیل ابتلا به آنفولانزا بستری و ۱۹ نفر کشته شده اند[/quote]

پزشکان به کسانی که سابقه‌ی بیماری‌های تنفسی، آسم، بیماری‌های کلیوی و قلبی مزمن دارند، هشدار میدهند.

کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای مثل تنفسی، قلبی-عروقی، کلیوی و دیابتی باید بیش از دیگران مواظب باشند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

علائم آنفلوانزا با دردهای شدید استخوانی، تب و لرز، ضعف عمومی و بی حالی همراه است و نوع شدید آن می تواند منجر به ذات الریه شود که در این صورت فرد می بایست بستری و تحت درمان قرار گیرد.

تب بیش از ۳۸ درجه بیش از سه روز، احتمال ابتلا به آنفولانزا را نشان می‌دهد و علایمی همچون سرماخوردگی، بدن درد، خستگی و کوفتگی را به همراه دارد، اما به دلیل ویروسی بودن این بیماری، مصرف آنتی بیوتیک بی تاثیر است.

نام ویروس آنفولانزای امسال اچ وان ان وان است  و این ویروس بیماری زایی بیشتری دارد و کشندگی آن نسبت به ویروس‌های پیشین بیشتر است.

تماس نداشتن با فرد آلوده، شستن مرتب دست‌ها با صابون، گرفتن دستمال جلوی صورت هنگام سرفه و عطسه توسط افراد بیمار، دفع دستمال‌های استفاده شده توسط افراد بیمار در نایلون و سطل زباله و استراحت سه روزه بیماران مبتلا به آنفولانزا در منزل، از مهمترین روش‌های پیشگیری از خطرات و درمان این بیماری است.

علاوه بر مصرف دارو، باید دوره بیماری گذرانده شود و خوردن مایعات، میوه، سبزی، آبمیوه‌های طبیعی، سوپ و آش و کار‌هایی که برای درمان سرماخوردگی از دیرباز رایج بوده است، در بهبود این بیماری اثر دارد.

پیشگیری و خود مراقبتی مهم‌ترین اصل در جلوگیری از خطرات آنفولانزا است و بهترین زمان واکسن آنفولانزا اواخر شهریور و اوایل مهر است، اما اکنون تزریق این واکسن برای افراد سالم، بی تاثیر نیست.