مراقب کلاهبرداری به بهانه قطع یارانه باشید!

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]سرهنگ کارآگاه نصرتی رییس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از اخبار قطع شدن یارانه ها اقدام به طراحی سایت های جعلی و ارسال پیامک های متفاوت جهت بدست آوردن اطلاعات بانکی افراد می کنند، لذا شهروندان به توصیه های پلیس فتا دقت کنند[/quote] سرهنگ کارآگاه نصرتی در جمع […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]سرهنگ کارآگاه نصرتی رییس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از اخبار قطع شدن یارانه ها اقدام به طراحی سایت های جعلی و ارسال پیامک های متفاوت جهت بدست آوردن اطلاعات بانکی افراد می کنند، لذا شهروندان به توصیه های پلیس فتا دقت کنند[/quote]

سرهنگ کارآگاه نصرتی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سیاست‌های دولت در حذف یارانه سه دهک درآمدی بالا، هرگونه اطلاع رسانی در این خصوص صرفاً از طریق ارسال پیامک با سرشماره YARANEH صورت گرفته و هیچگونه اطلاع رسانی پیامکی با دیگر سرشماره‌ها، از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام نمی پذیرد.

او افزود: لذا هرگونه ارسال پیامک حذف یارانه‌ها با سرشماره‌های دیگر با اهداف مجرمانه بوده و برای کلاهبرداری از شهروندان محترم صورت خواهد گرفت.

اخیرا کلاهبرداران با ارسال پیامک و ساختن سایت های جعلی اقدام به کلاهبرداری می کنند

 نصرتی ادامه داد: اخیرا کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از اخبار در خصوص قطع شدن یارانه ها اقدام به طراحی سایت های جعلی و ارسال پیامک های متفاوت جهت بدست آوردن اطلاعات بانکی افراد استفاده می کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان در صورت دریافت پیامک با این سرشماره در صورت اعتراض به حذف یارانه خودشان، حتما به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کنند و بعد از دریافت کد رهگیری به سامانه https://yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

او تاکید کرد:  اخبار مربوط به حوزه یارانه را حتما از منابع موثق و معتبر پیگیری نموده و از کلیک بر روی لینک های که اعلام می دارند که شما را به سایت های مربوط به یارانه هدایت خواهد کرد خودداری نموده و فقط از طریق سایت مربوطه اقدام گردد.

نصرتی ادامه داد: ورود اطلاعات بانکی از قبیل رمز دوم  و … جهت پرداخت  تراکنش های اینترنتی است در حالیکه موضوع یارانه، موضوع دریافت وجه است پس به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در جایی وارد ننموده و همچنین قبل از ورود به سامانه حتما به دقت تک تک حروف را برای مطابقت با آدرس کنترل نموده تا گرفتار فیشینگ نشوید.

سرهنگ نصرتی در پایان به هموطنان گفت: به هیچگونه تماس تلفنی در این خصوص توجهی ننموده و برای اعتراض به حذف یارانه خودشان اصلاً نیازی نیست  به دستگاه خودپرداز بانکی مراجعه نموده و یا به حساب افراد مختلف وجهی را واریز نمایند. همچنین در هنگام دریافت  پیامک در خصوص قطع یارانه هایشان از ارسال اطلاعات شخصی و بانکی و ثبت آن در لینک های جعلی طراحی شده جداً خودداری نمایند.