افزایش ۱۱ درصدی طلاق و کاهش ۸٫۲ درصدی ازدواج در آذربایجان‌غربی

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]آمار طلاق در استان آذربایجان غربی امسال با افزایش ۱۱ درصدی مواجه است و خوی بالاترین رشد آمار طلاق استان را داراست[/quote]   مرداد ماه سال جاری مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛ هر چند استان از نظر تعداد ازدواج در کشور رتبه هشتم و از نظر تعداد طلاق در رده بیست و […]

[quote bgcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]آمار طلاق در استان آذربایجان غربی امسال با افزایش ۱۱ درصدی مواجه است و خوی بالاترین رشد آمار طلاق استان را داراست[/quote]

 

مرداد ماه سال جاری مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی اعلام کرد؛ هر چند استان از نظر تعداد ازدواج در کشور رتبه هشتم و از نظر تعداد طلاق در رده بیست و چهارم قراردارد، اما با این حال طلاق طی سال گذشته در استان ۹ درصد افزایش یافته و آمار ازدواج نیز در استان با کاهش ۸.۲ درصدی مواجه بوده است.

افزایش ملایم طلاق و کاهش ملایم ازدواج در آذربایجان غربی

حیرت انگیز در این خصوص گفت؛ تعداد ازدواج ها در استان با شیب ملایم درحال کاهش و تعداد طلاق نیز با شیب ملایم در حال افزایش است.

با گذشت ۳ ماه از این موضوع کارشناس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رشد طلاق در استان از چهار هزار و ۲۷ مورد در ۶ ماه اول سال گذشته به چهار هزار و ۴۶۰ مورد در ۶ ماه اول امسال رسید که با افزایش ۱۱ درصدی مواجه است.

علی رجبی روز دوشنبه در نشست کمیته اعتیاد زنان آذربایجان‌غربی افزود: میزان طلاق در ارومیه طی این مدت ۱۷ درصد و در شهرستان خوی ۲۶ درصد رشد دارد که بالاترین میزان در استان است.

نداشتن مهارت های ارتباطی بین زوجین، اعتیاد، خیانت و بیکاری از عوامل مهم این افزایش است

او نداشتن مهارت‌های ارتباطی بین زوجین، اعتیاد، خیانت و بیکاری از عوامل اولویت‌دار در این زمینه دانست و گفت: با توجه به روند رشد طلاق در استان در این منطقه نیاز مبرم به برنامه‌ریزی و آگاه‌سازی در این زمینه وجود دارد.

کارشناس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی؛ همسر آزاری و خشونت را جز اولین جرم‌ها و آسیب‌های استان معرفی کرد و گفت: امسال رشد بیش از حد انتظار در این دو مورد مشاهده شده است

یشترین آمار و علل طلاق در پرونده‌های ارجاعی آذربایجان‌غربی، خیانت و داشتن ارتباط پنهانی است

در سال ۹۷ بیش از ۷ هزار پرونده طلاق به این دادگستری ارجاع و ۱۳ درصدی از آن منجر به صلح و سازش شد، در سال گذشته همچنین بیشترین آمار و علل طلاق در پرونده‌های ارجاعی آذربایجان‌غربی، خیانت و داشتن ارتباط پنهانی، مسائل اخلاقی، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و دخالت اطرافیان در زندگی زوجین ثبت شده بود.

در استان آذربایجان غربی سال گذشته کمترین سن ازدواج ثبت‌ شده برای زنان ۱۱ سال و برای مردان ۱۵ سال بوده و میانگین سن ازدواج  نیز در سال گذشته، ۲۴ سال بوده است ولی هنوز در این استان مشکل کودک همسری در مواردی چند باقی است.