سایت نگهداری سگ های بی سرپرست در مهاباد راه اندازی شد

[quote bgcolor=”#f7f7f7″ arrow=”yes”]نسرین خضرپور عضو انجمن خیریه حمایت از حیوانات ژین مهاباد گفت: برای اولین بار در مهاباد، سایت نگهداری سگ های بی سررست به زودی در این شهرستان به بهره برداری می رسد[/quote]   به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کرد پرس، نسرین خضرپور در این رابطه گفت: طرح متعلق به انجمن خیریه […]

[quote bgcolor=”#f7f7f7″ arrow=”yes”]نسرین خضرپور عضو انجمن خیریه حمایت از حیوانات ژین مهاباد گفت: برای اولین بار در مهاباد، سایت نگهداری سگ های بی سررست به زودی در این شهرستان به بهره برداری می رسد[/quote]

 

به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از کرد پرس، نسرین خضرپور در این رابطه گفت: طرح متعلق به انجمن خیریه حمایت از حیوانات ژین مهاباد است و در حال حاضر عملیات فنس کشی محوطه، لوله گذاری مسیر جهت هدایت فاضلاب واقع در این سایت، توسط شهرداری مهاباد انجام می شود.

او تاکید کرد: هر چند طرح این سایت متعلق به انجمن ژین مکریان مهاباد است و برای اولین بار در مهاباد به عنوان یک انجمن مردمی حامی حیوانات، سایت نگهداری از سگ های بی سرپرست توسط این انجمن در مهاباد راه‌اندازی شده است اما باید اشاره کرد که این سایت یک کار عام المنفعه است و نباید به شیوه ای اقتصادی به آن نگاه کرد و یا از این حیوانات زبان بسته استفاده ابزاری و یا منفعت طلبانه کرد.

حوزه درمان، امداد نجات و فرهنگی در این کمپ انجام می گیرد

خضرپور با اشاره به اقداماتی که در این کمپ انجام می‌گیرد، افزود: حوزه درمان، امداد، نجات و همچنین اقدامات فرهنگی در این راستا انجام می گیرد و انجمن ژین مدت دو سال است که در پی راه اندازی این کمپ است و با هموار ساختن این عرصه ادامه راه را برای سایر فعالین آماده کرده است.

او ادامه داد: این کمپ متعلق به شهرداری مهاباد است ولی نقش نظارتی و اقدامات اجرایی آن بر عهده انجمن ژین است و این انجمن عملیات اقدامات مربوط به نظارت را در این کمپ به صورت کامل انجام خواهد داد.

این فعال حقوق حیوانات گفت: محل جدید سایت توسط محیط زیست مهاباد تایید شده و این کمپ به صورت سایت دائمی نگهداری سگ های بی سرپرست جهت درمان و نقاهت آن ها کاربرد خواهد داشت.دارای اتاق های جداسازی نر و ماده، اتاق درمان و جراحی و …است.

عضو انجمن ژین تصریح کرد: هرچند ما فعالین حقوق حیوانات معتقدیم که عقیم کردن این حیوانات یک نوع جنایت است اما مجبوریم بین بد و بدتر گزینه بد را انتخاب کنیم و ناچاریم برای ادامه حیات این حیوانات و جلوگیری از کشتار آنها نسبت به عقیم سازی و سالم سازی آنها اقدام کنیم.

خضرپور با درخواست از فرماندار مهاباد بیان کرد: لازم است تا اداره دامپزشکی هنگام سرشماری احشام روستایی، سگ های گله و سگ های روستا را نیز سرشماری کنند تا آمار دقیقی را در این راستا در دست داشته باشیم، همچنین روستاها باید از رهاسازی سگ‌ها خودداری کنند.

عضو انجمن حامی حیوانات ژین گفت: متاسفانه عدم کنترل موالید سگ ها و بهره کشی از این حیوانات زبان بسته در روستاها به منظور زاد و ولد بیشتر دیده می شود که از دهیاری ها درخواست داریم تا این مسئله را در نظر داشته باشند و مانع از رهاسازی سگها به سمت شهر شوند.

او تاکید کرد: هر روستا موظف است که از این موجودات که متعلق به آن روستا هستند محافظت نماید.

این فعال حقوق حیوانات تاکید کرد: ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد مهاباد نیز ضروری است که با شهرداری مهاباد در راستای فعالیتهای این سایت همکاری های لازم را داشته باشند و در بخش های نیروی انسانی و تامین درمان، دارو و سایر وسایل مورد نیاز دامپزشکی یاررسان باشند.